onsdag 10 maj 2017

veckans träning,v 18

Måndag: Löpintervaller med Lissie. Sprang vid 3 tillfällen under dagens långritt. Genom Hästberg, genom Rältlindor samt passagen på järnavägen vid molnbyggen. Intervallerna va 530m, 120m och 1,86km. Hon sprang på bäst vid sista, de två första blev det lite stopp för att titta på olika saker.
Totalt: distans 2,51km, tid 17:04min, pace 6:48min/km.

Onsdag: Morgonsimning innan jobbet. Kom iväg i ok tid idag så va klar och redo i vattnet 6:48. Simmade 2 x 10 längder på ca 13min vardera med 3min paus mellan. Fick ta om andningen någon gång på första intervallen. Andra intervallen gick bättre va tom uppe på 6takt ibland. Försökte snabba på vändningarna något. Tappade räkningen så simmade troligen fler än 10 på de 14min jag mätte upp.
Sedan körde jag 2 x 10 med hjälpmedel. Första intervallen med simfötter vilket va en riktig ögonöppnare, första längden kändes det som jag flög fram. Fick direkt bättre ben aktion, men även någon kallsup. Fick stanna upp 3 gånger. Sista 10 simmade jag med handplattorna istf för simfötterna. Tyckte jag behöll en bättre benaktion även efter bytet. Gick bättre att använda plattorna idag än förra veckan. Men det känns mkt mer i vänster axel än höger.
Totalt: distans 2000m, tid 48min, hastighet 2:24 min/100m

Löpgrupp onsdag kväll och jag fick springa hemifrån redan då cykeln va kvar på jobbet + att jag skulle känna på kroppen om den skulle fixa att springa intervaller. Så blev en extra km tack vare det. Vi sprang en uppjogg till japanska parken via furuhaga. Sedan va det åter parintervaller runt japanska parken som gällde, 4 varv var. Sedan springa halva parken och uppför branta backen 3 gånger. Jag kände mig väldigt långsam och höll på att bli varvad, första rundorna va värst. Uppför backen gick ändå ok. Kände av rumpan när jag tryckte på och tog ut steget. Kände mig superlångsam och va nära på att bli varvad
Totalt: distans 6,3km, tid 35:20min, puls 148, pace 5:37min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar