söndag 14 maj 2017

Veckans träning, v 19

Tisdag: Morgonpass: morgonjogg med amy över åkrarna, kom iväg redan innan kl 6. Benen kändes tunga och kände mig allmänt långsam. Men det flöt vell ändå på bra sett på helheten. Amy stannade mycket annars sprang hon på bra. Klart väder och -4 grader. Blev toa kris vid rosen så sprang via lekparken hem.
Totalt: 5km, tid 29:35min, puls 165, pace 5:54

Eftermiddagspass: Cyklade från jobbet efter lunch till stallet på MTB cykeln. Sedan när jag gjort mina ärenden där tog jag cykeln hem igen.
Totalt: distans 8.9km, tid 26:12min, hastighet 20,38km/h

Onsdag: Morgonpass: Crawl 1500m. Riktigt dålig start, avbröt efter 5varv för att hämta mig. Hade då blandat allt mellan 5takt, 6-7takt till 3takt med fenor. La bort alla hjälpmedel och började simma helt förutsättningslöst och försöka få tillbaka andningen till grunden. Efter 15 varv som fungerade valde jag att ladda om för en 10a på allvar. Den gick strålande. Så passet blev bättre och bättre för varje varv.
totalt: distans 1500m, tid ca 40min, hastighet 2:40

Kvällspass: Löpgrupp och löpning på siljansvallen. Trodde flera gånger att nu gjorde jag sista varvet, måste stanna och hämta tillbaka andningen. Va tungt och som en klump i halsen. Vi joggade dit tillsammans via fiskgatan och över arenan dit. Intervallerna bestod i 800m - vila 4min - 400m x 3 - vila 3min mellan - 800m. Efter fotograferingen va det nerjogg tillbaka till biblan, hamnade på efterkälken trotts högt tempo.
Första 800m hängde jag med ok, sprang jämt med Emelie hela vägen. På 400m hade jag inga förhoppningar att hinna med, låg kanske 50m bakom och på sista 800m va jag långt efter direkt och ökade. Kom precis ur sista kurvan när snabbaste va klar, så ca 25sek efter.
Varit efter tidigare och känt mig långsammast men idag va nog värsta gången pga de sprang ifrån mig även om nerjoggen och ingen som ens tittade bakåt.
Totalt: distans 6km, tid 31:35min, puls 152, pace 5:16

Söndag: En runda på fm med målet att springa längre än 10km och på snitthastighet på 6:30. Är nöjd med utfallet. Mätte lite kvällen innan på kartor. Har en längre tid haft en runda i huvudet som jag inte fått tid att göra, blev nästan som den nu, samtidigt som nya rundor poppade upp.
Banan: sprang ner vid laxen och runt åkersjön - längs siljan - asfalten till styrsjöbo & heden - förbi hjärparänget - vägen sen in på småstigar till vänster .- ner genom skogen över bäcken - upp på yttermovägen - ut vid hästarna - över åkern - förbi skogsstyrelsen - hem.
Banan va riktigt bra både varierat underlag och hände mycket i banprofilen. Målen framöver är att försöka hitta ett bra/fungerande halvmara tempo och lära kroppen hålla det. Idag va det svårt att hålla ett jämt tempo. Kom en störtskur i början och lite stum. Va inte slutkörd och hade kunnat fortsätta.
Totalt: distans 12km, tid 1:17:45t, puls 149, pace 6:29min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar