måndag 15 maj 2017

Lissie v 19

måndag: Målsättning klättring/backträning idag upp till masten. Tänkte innan att jag skulle försöka hålla ett bra grundtempo men också försöka träna på att trava i nedförsbacke. Lite motstånd upp till backen och fick driva uppför. Sedan va det skritt första branten ner sen trav och skritt sista delen innan det planar ut. Gick riktigt bra faktiskt och nu låg hon på riktigt mycket istället. Travade på väldigt på travbanan på hemvägen.
Totalt blev det 7,5km på 41min, 10,9km/t


torsdag: Målsättning fartträning och siktade på snitt runt 11,5-12 och runt 10km. Tänkte först ta samma runda som jag har farttränat tidigare men valde elins lilla istället då jag va sugen på den. Lite trögstartat, men fick trava på ändå. Skrittade i en backe ner mot myran annars va det fart som gällde. På vägen längs älven gick det undan och vid ett tillfälle stuttsade hon till så pass att jag hamnade framför sadeln, stannade upp lite (trav) så jag tog mig tillbaka sen fortsatte vi. Då rullade hon enkelt och medvetet själv över. Blev lite kringelkrog på slutet för att få en jämn km distans.
Totalt blev det 10km på 53min, 11,3km/h. Bommade lite på snitthastigheten och va först besviken med det men va första gången vi körde fart på denna rundan + att det är mkt bebyggelse här jämfört med den andra fartrundan.

lördag: Långritt/Distansträning. Målet va att rida 20km och nytt snabbaste på distansen (under 2t), hade kollat lite på kartan innan. Dock missbedömde jag hur långt det skulle bli så när jag kom till Heden och det va 24km beslutade jag att medvetet dra ut på det till 28km och öka farten något. Vilket kändes lyckat. Hade bestämt innan att inte hoppa av något idag utan fortsätta rida hela vägen. Bitvis va det tungt att få henne gå på tex upp mot hästberg och ute på asfalten. Nya vägen från rältlindor över skogen va klart bättre än förväntan. dock fick vi sakta ner vid ett ställe pga bilmöte och massa folk så där tappade vi en del. Sen fick vi stanna ute på järnavägen på bilar. Va flera som körde som tokar idag speciellt två med släp vad tänker folk på. Upplevde att hon klev på bra på den nya vägen, hoppade till någon gång bara. Farligt med en shettisar & robotgräsklippare, inte grävmaskin & motorsåg. En ny långrunda har även börjat veckas.
Totalt: 28km på 2:41min, 10,4km/h. Vilket gav 1:53t på 20km och nytt rekord på 20km.

söndag: Sofia verkade Lissies hovar. Provade Shings st 10 bak, fick inte på dem.

Sammanfatta veckan: en bra vecka = följt planen & bra resultat. Planen va klättra/backträna, fartträna och distansträning/långrunda. Känns som vi hittat en bra träningsupplägg för oss och det är roligt att ha en plan också. Det optimala vore om vi hade tid till mysrundor också i detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar