fredag 5 maj 2017

Veckans träning, v 17

Torsdag: Hade svårt att bestämma mig för vart vi skulle springa men blev tillslut Åjgalk, ville springa längre än 5km men hade inte tid att springa långt och ville inte ha för kraftig kupering heller. Det är en riktigt bra runda. Benen gick av sig själv och allt kändes bra. Behövde inte kämpa för farten. Hade kunnat fortsätta lite till men kände inte att jag hade tid till det. Amy hade inga problem att hinna med heller. Blev själv lite chockad över tiden. 
Totalt: distans 6km, tid 34:34min pace 5:45min/km

Fredag: första simpasset på länge, utan förväntningar & kom dit sent. Fick bli 2 x 10 längder 2 min paus mellan (12, 13) sen avslutade jag med 5 längder med paddlar (5min). klart över förväntan idag stämde det mesta. Inte många omtag med andningen men svårt att få till det med paddlarna ordentligt. Hade nog lite fel vinkel när jag satta i handen i vattnet, fick motstånd för tidigt. Kändes genast annorlunda i armarna mer i vänster än höger. Kände av axlar redan första längerna idag men något som försvann, troligen lite stelhet bara. 
Totalt: distans 1250m, tid 30min, hastighet 2:24min/100m

Hade både planen och viljan att träna mer denna veckan men fick verkligen inte till det. Martin tog alla morgonrundor + att jag va trött då. Sen gick 3 kvällar åt till att vara i stallet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar