onsdag 3 maj 2017

Veckans träning, v 15

Måndag: Morgonjogg innan jobbet, tog tid att komma igång benen va stela och tunga. Väl igång funkar allt bra. Sprang rundan Åjgal alltså utan den extra kroken. Inte sprungit den på riktigt länge. Tror det va problem med pulsbandet igen.
Totalt: distans 5,5km, tid 34:52min, puls 139, pace 6:16


Tisdag:  # 17 påskutmaningen. Blåste bus, kroppen kändes inte som den ville springa och va så där sugen. Ville egentligen göra ett pass i em istället men ville inte chansa ifall det inte skulle bli av. Därför blev det en morgonjogg på en ny runda som martin sprang för någon dag sedan. Hemmifrån- förbi skolan och upp förbi Pär, över järnvägen och runt övermo- ner vid båtarna och sedan via lekparken hem. Först efter 2,5-3km började vaderna piggna till innan va de mest stela. Väldigt svårt att få fart första km.
Totalt: distans 4,5km, tid 28:05min, puls 152, pace 6:14


Onsdag:
FM: Jogg med Lissie i byn. Testa jogga med henne på väg och bland hus. Gick superbra, hon sprang på fint och mina ben kändes pigga. Sprang nerför vid björn, förbi sofia sen ut vid skolan fortsatte vägen för att svänga in förbi stamnäs och uppför backen vid Björn igen.
Totalt: distans 2,5km, tid 15:25min, pace 6:10
Kväll: Snöjogg med Amy vid stugan. Sprang nerför backen mot skidspåret upp vänster och runt kullen för att vika av ner i V backen och runt på spåret där, tillbaka samma väg till stugan. Sedan upp och ner på vägen 2 gånger. Sockersnö och svallis, tungt underlag och svårsprunget. Kände mig andfådd direkt. Skönt ner många gånger, svårt att få in en rytm och flyt. Fick hela tiden parrera och välja väg.
Totalt: distans 2,7km, tid 19:18min, puls 163, pace 7:09


Torsdag: Målsättningen va 8km på 6:30 fart. Kroppen kändes bra och det gick mkt lättare än jag tänkt. Amy som höll ner farten, utan henne hade jag kunnat gå på mkt fortare. Gissade på en sluttid runt 50min. Sprang från stugan ner till Norska gränsen, planerat sedan länge. En väg som är lättsprungen och hade både bra känsla i benen och i huvudet. Flöt på jättebra även om sista 4km va längre än jag kunde minnas. Påskutmaningen 20/20 jag klarade det =).
Totalt: distans 8km, tid 48:12min, puls 150, pace 6:02


Nu ska jag vila resten av veckan...får se vad nästa stora mål får bli. Varit roligt att jaga något ialla fall. Kanske 50mil på cykel innan midsommar =) eller hoppa på något träningsschema för halvmara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar