onsdag 3 maj 2017

Lissie v 17

Måndag: Snöfall och blåsbus väder. Tog en kvällspromenad med Lissie och Amy i byn. Delvis snö, delvis barmark på grusvägen. Gick ovanligt bra med dem. Va ute och gick ca 25min.

Onsdag: Blev ingen ridtur idag. nr 1 va att sofia visade mig hur jag kan verka på Lissies dåliga hov. Det va ingen hjälpsam häst idag inte. Sen satt vi bajsvakt på både Lissie och Fenja. Fick lämna Lissie i boxen en stund så blev det bingo. Men Fenja ville inte.
Kollamasken resultatet visade 1200epg på Lissie, de andra i samma hage hade 0 och 30.

Torsdag: En kanonfin kväll med moln i söder och sol i norr gjorde att jag va lite tveksam till val av ridväg. Men det blev ändå förstahandsvalet, rida ner till Siljan och rida på sjöbotten. hade sett tidigare dagar att vattnet börjat fylla på. Planen va att hålla ett högt grundtempo dit och hem sen ta det lugnare där nere. Gick ovanligt bra inga kast, bocksprång el dumheter. Lite försiktig vid igång och avgång från sjön och lite skyggande för nån sten annars fin. Galopperade/trav bort till udden och vände där och fortsatte tillbaka. pullhar och bladsadel
Blev 9km på 60min, 9km/h men då hade vi en paus ute på Siljan när vi kom dit. Passade på att fotografera Lissie lite när solen gick ner. Kanske 10-15 min sedan hoppade upp igen.

Söndag: Fartträning va bestämt då jag inte hade så mycket tid över, så det fick det bli. Samma runda som förra veckan. Från vedlagret till Kenneth - travbanan - heden- rotstigen ner till grusgropen - mot ridskolan och källan - yttermo stigar via lackverkstan hem. Hackamore och bladsadel. Kändes som vi hade ett bra tempo, kompenserade alla skrittsträckor med en motsvarande galopp.
Totalt blev det 11km på 57min, vilket ger ny bästa miltid på 50:45 och ett snitt på 11,5km/h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar