onsdag 3 maj 2017

Lissie v 16

Måndag: Blev en mysrunda där jag red lite på tycke och smak vad som föll mig in för stunden. Kallt och inte alls någon vårkänsla. På några ställen fanns snö men generellt va det fruset och hårt i backen men många spår. Red via lackverkstan mot sandtaget, blev lite upp och ner där (mot sandtaget inte i) sen vidare mot ridskolan och samma där mycket upp och ner under kraftledningen. Sedan red vi via kvarnen och yttermovägen hemåt. Tänkte inte så mkt på farten utan mest ut och ha kul och klättra lite. Distanssadel & träns.
Totalt 9km på 1:24t

vikt 458kg, vilket kändes förvånansvärt lite ändå, då hon ändå har en rund mage. Men tror det här är den lägsta noteringen hon haft en vår vilket känns bra. 

onsdag: upp och klappade lite samt fixa lite praktiskt.



Torsdag: Tömkörning vid leksandsbröds parkering. slalom runt stolparna och sedan halt vid varje lampa påvägen hem från skolan.



Lördag: Insåg snabbt att jag inte har tid för en långrunda denna helg så la ner tanken på distansträning. Blåste halft storm så tanken om att rida till Siljan försvann i ett nafs, tordes helt enkelt inte. Så varken plan A eller B va möjliga. Så tänkte att då tar jag vell en tur runt Heden då. Det vidgade sig till att rida runt Heden åt andra hållet som sedan ändrade sig allt eftersom. Blev tillslut ungefär samma runda som i vintras då vi tappade bootsen.
totalt 12,5km på 1:14t vilket ger 10.1km/h. 


Söndag: Dålig fantasi och utan plan slutade i en kanonbra träning på ridbanan. Två olika ideer blev en kombo och med ytterligare en övning en fullträff. Började med att försöka bygga ihop en egen barbackagjord av renskinn, sadelpadd och tömkörningsgjord. Tömkörde ner till ridbanan med en ca 20min paus hos Anders. På ridbanan började vi med 4 travbommar på volt med ena sida upphöjd. avståndet blev bra direkt och hon skötte sig finfint, faktiskt lite förvånad va följsam hon va. Gjorde detta i fint travtempo i ca 10min. Hoppade även upp och provade rida över dem några gånger i varje varv, även det gick bra. Sen byggde om till två bommar på sockerblock och lät henne springa fritt. Som vanligt va det kul och ville inte i ena varvet. Höjde genom att ställa två block på varandra och även det gick superbra. Seglade över detta några gånger med fin framgång. Sen strosade hon runt när jag plockade bort och krattade lite. Avslutade med att rida hem. Totalt blev det ca40-50min.
En träning som gav mersmak. Inte ett enda stopp eller pet.

En mycket bra vecka både i varje träning för sig och veckan som helhet. Variaton och kvalite.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar