torsdag 20 april 2017

Veckans träning v 16

Jag som skulle börja cykla på morgonen denna veckan har fått ändra planen efter att det va -7 både tisdag och onsdag.


Onsdag: En kort runda med MTB tillsammans med Martin som va trött efter gårdagens innebandy. Jag fick välja väg så vi cyklade via Övermo över åkrarna till Mjälgen in i skogen och upp på travbanan, via rotstigen över till blåa slingan, vände av efter bron mot att åka över åkersjön hem. Bitvis riktigt tungt, men roligt. Hade velat cykla mer grusväg men kom inte på någon runda som inte va så lång.
Totalt: distans 15km, tid 53min, puls 142, hastighet 16:69km/h.

Lördag: Sent och i valet och kvalet tog jag mig ut för en kort första rundan med Salomon xa PRO 3D gtx. Bara testa lite hur de känns och om det finns potential att använda dem som trail löparskor. I beskrivningen står det;  Beprövad allväderssko med Gore-Tex som håller dig torr och bekväm. Perfekt för löpning i de mest krävande terränger. Användningsområde: asfalt, grus- och skogsvägar , För löpning på skogsväg , Huvudsakligen Trail.  
De sitter bra på foten och är sköna att gå i. De känns något klumpiga, höga i skaftet. Nästan som de skär in lite runt hälen och fotknölarna. Valde väg med omsorg så det skulle bli så lite asfalt/väg som möjligt men ändå många olika typer av underlag. Blev lite väl bra då jag inte räknat med rullstenar.
Sprang gatan ner och sen förbi båtarna, vid bron vek vi ner på sjöbotten och sprang runt udden med folkhögskolan, väl runt kröken blev det storastenar sen åter sjöbotten med sten/vatten blandat. Sprang upp från sjön vid kolonilotterna, stigen och åkersjön hemåt. Inge tanke på fart eller tid.
Totalt: distans 4,5km, tid 29:28min, puls 166, pace 6:33min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar