tisdag 4 april 2017

Veckans träning v 14

Måndag: Barnvakt här så passade på att springa en runda med Amy. Blev en helt ny runda el två gamla sammanslagna. Är så kul att experimentera och även låta fötterna välja när man väl är ute. Idag valde jag utifrån att jag ville reka lite hur ridbart vissa vägar va. Banan: Sprang ut på Yttermovägen - skoterleden till källan sen över till sundet och stigen längs siljan - samt åkersjön hem.
Det kändes lite stelt i vaderna första km men annars flöt det på bra. Underlaget va torrt och fint sen kom väldigt blöta partier plötsligt både på grusvägen, skoterleden och stigen. De två första va det extra svårt pga många djupa hovspår. Blev lite hoppande och studsande, går att göra en mkt bättre tid.
Totalt: distans 7km, tid 44:57min, pace 6:25min #11

Onsdag: Löpgrupp med uppjogg bort till siljansvallen för att sedan springa banintervaller. 4 x 400m ca 1min vila mellan dem. Första gick ok men det tog emot från mitten av bottre rakan, andra va jag spyfärdig, tredje gick på vilja och fjärde va bara att kämpa sig igenom. Sedan 3 x 200m första höll jag bra tempo och hängde med bra tyckte jag sedan orkade jag inte lika väl de efterföljande. Avslutade med 2 x 100m där jag va långsammast i min grupp. Sedan nerjogg tillbaka. Kände mig stark och snabb då. Som att jag hade kunnat fortsätta.
Totalt: distans 5,7km, tid 29:34min, puls 145, pace 5:13

Torsdag: Morgonpass - hade en plan som jag övergav när jag sprang iväg då jag insåg att det skulle bli för långt för en morgonrunda. Sprang ändå ut samma start men när vi närmade oss källan vek jag in där. Började på elljusspåret men va isigt bitvis så valde en liten stig istället. Därifrån fram till källan va inte klockan på tyvärr. Sprang ner på baksidan och följde vandringsleden till källan sedan via moskogen hem. Sega i benen men kunde pressa på mer och mer på slutet. Både pulsbandet och km måttet stämmer dåligt.
Totalt: distans 4,3km, tid 27:32min, pace 6:22min/km.


Lördag:  Morgonpass - gav oss ut vid 7:30 med målsättningen att springa lite på sjöbotten. Blev inte riktigt som planen men bra ändå. Stela vader och väldigt segstartat idag. Det gick bättre efter en stund men fick kämpa mig genom rundan och kände mig aldrig pigg.
Sprang över åkersjön till folkhögskolan sen ut på sjöbotten mot sundet för att vända tillbaka men fortsatte fram till bron. Sedan upp på strandpromenaden och hem.
Totalt: distans 6,2km, tid 39:25min puls 158 och pace 6:24min/km  #14

Söndag: Joggade 2 km med Lissie mitt under våran långritt. Red 15km, sprang 2 och red 6km. Hade mina gamla löparskor.
Totalt: distans 1,7km, tid 10:59min, pace 6:28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar