tisdag 4 april 2017

veckans träning v 13

Måndag: Blev en sent påkommen löprunda med Jonna på tidig kväll. Möttes upp vid 17:30 och tog en runda; ner till siljan och stigen längs strandkanten - upp förbi folkhögskolan - via korta branta backen ut på åkerö och över åkern - ga siljansnäsvägen-granvägen och sen runt rosen hem.
Kändes tungt och stumma ben. Hade som vanligt fullt skå att hålla jämna steg och prata samtidigt.  Blev nr 8/20 då jag även räknade med promenaden på 1t idag.
Totalt: distans 7km, tid 42: 30, puls 164, pace 6:04

Onsdag: 1) MTB tur med martin som slutade i ett dike vid sommarland pga jag va så himla arg/ledsen på att det gick tungt och inte orkade något. Cyklade strandpromenaden sedan backen upp till sommarland fick jag gå med cykeln första biten. Sen tog vi en paus och pratade om massa saker innan vi fortsatte att trampa hemmåt.
Totalt: distans 10km, tid 30min, hastighet 20km/h

2) målet va att komma iväg på löpgrupp men milla hade svårt att somna med martin så jag hann inte. Dessutom behöve amy komma ut. Så tog med amy ut på en jogg, kom iväg hemifrån 19:40. Tänkte först springa runt Noret. Men när jag kom på bron såg jag löpgrupen nere på strandpromenaden då tänkte jag att vi sticker ner där. Slog mig att sjöbotten är framme så tanken blev då att springa ut där om inte gruppen va i prostbacken, vilket de inte va. Sen såg vi dem igen vid japanskaparken. Men vi kom aldrig ikapp.
Ingen målsättning och ändrade planen ständigt under passet. En bra känsla och gick förvånansvärt lätt. Vid 6km bestämde jag mig för att fortsätta till 10km. Hade kunnat gå på fortare bitvis.
Sprang strandpromenaden - upp barkdal via skolan/fiskgatan - bron - stubbåkersvägen - ner vid kolonilotterna längs siljan - cykelvägen upp sen lisselby och runt rosen. 
 totalt: distans 10km, tid 1:01:57, pace 6:12

Söndag: Morgonjogg med Amy som hade kunnat sluta i övermo pga en arg hund. Tog vägen över åkrarna och det kändes ovanligt lätt, inte svårt att hålla fart alls idag. Utan Amy hade det gått fortare. Tryckte på ordentligt från Lasse och hem. Allt kändes enkelt och jag hade kunnat fortsätta pressa på. Nöjd, målsättningen va att springa sträckan snabbare än sist.
totalt: distans 5km, tid 28:55min, pace 5:47


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar