tisdag 4 april 2017

Veckans träning, v 12

Onsdag: Morgonpass med Amy - Över Åkrarna. En delvis ny runda innefattande gatan ner - över till övermo- åkervägen efter rv70 in ga källberget och ut vid återvinningen - runt rosen och hem.
Va riktig tung start men gick lättare och lättare. Positiv över rundan och sluttiden ändå.
Totalt: distans 5km, tid 29:57min, pace 6:00

Torsdag: Morgonpass med Amy - runt Källan omvänt.
Målsättning: långa intervaller på låg puls. Avbröt den tanken efter 1km då pulsen redan va långt över mitt tak. Ändrade till en runda på 6km ist.
Totalt: distans 6km, tid 38min, puls 172, pace 6:20

Lördag: Hade som målsättning att få till ett långpass när ungarna sov. Funderade ut en sträcka som jag gissade skulle bli runt 12km. Tänkte att håller jag ett tempo runt 6:30 skulle det gå bra att springa längre än jag gjort i år. Första 2-3km funderade jag på hur det skulle gå, men sen va det som att benen sprang av sig själv, jag kände mig ostoppbar. Tempot va perfekt och orken lika så. Jag va lockad att försöka göra rundan längre men hade så mkt annat att göra.
totalt: distans 12km, tid 1:15:50, puls 162, pace 6:19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar