måndag 20 mars 2017

Veckans träning v 11

Måndag: 1/20 påskutmaningen hade som mål att vara först ut men jag blev slagen av en morgonpigg som drog promenad 45min innan mig. Klockan va 6;20 när vi kom iväg och första km gick bra men sen va det både sega ben och jobbigt underlag. Blev en kämpar runda.
Totalt: distans 4,15km, tid 26:09, puls 170, pace 6:18.

torsdag:nr 2 påskutmaningen .... hade bestämt mig på dagen att springa en runda efter barnen somnat. Men jag somnade själv med Milla och sov säkert nästan en halvtimme. Upp och iväg ut med Amy. Det blev en långsam och tung runda. Gav det inte ens ett försök att öka farten heller. Va nöjd med att komma ut bara.
Totalt: distans 5km, tid 32:20min, pace 6:28

fredag:  cykelpremiär i dag med en runda till stallet och tillbaka. + 7 grader och blåsigt ca 10m/s. Hade underställströja, 2lager tröja, didriksonjacka & väst till det cykelbyxor, varma benen, flossade tajts, ullstrumpor och skoskydd. Va på gränsen till för varmt.
Kändes första km tungt men sen rullade det på ändå bra. Inga krämpor eller svackor. Hade kunnat fortsätta längre helt klart. Åkte till stallet, fodrade och riggade hagar och cyklade samma väg tillbaka.
Totalt: distans 10km, tid 29:24min, hastighet 20:41km/h, puls148


söndag: Eftermiddagsjogg med milla i barnvagnen (feber) och amy brevid. Hade ingen plan när vi stack iväg men efter första km som gick långsamt tog jag beslutet att köra intervaller. 4 x 7min intervaller med 2min promenad mellan fick det bli. Första gick väldigt långsamt och kändes inte som jag hade nån fart i kroppen men det gick bättre och bättre. Blev ett bra pass där jag kände mig pigg och fräsh efteråt. Bra långdistanshastighet, hade kunnat fortsätta fler intervaller men hade begränsat med tid. klockan hade inge batteri så kunde inte använda pulsbandet.
totalt: distans 4,27km, tid 28min, pace 6:33
intervallerna 1 - 1000m - 7:00, 2 - 1040 - 6:44, 3 - 1100 - 6:22, 4 - 1130 - 6:12

Påskutmaningen har dragit igång och min målsättning med den är vell inget annat än minst 10 pass men gärna 15. Är nöjd om jag kan få ihop 3pass/vecka med minst ett med långdistanstempo.
Att dra igång cykelsäsongen kändes bra, va påväg ut redan på måndagen men då började det snöa och temperaturen sjönk drastiskt. Så rundan fick vänta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar