torsdag 9 mars 2017

Lissie v 9

Onsdag: Blev en hel fm i stallet när Milla fick vara hos farmor.
Tog med Amy ut på en skrittur, hoppsadel och hackamore. Det snöade lätt när vi red iväg sen när vi kom hem va det 3 snögubbar. Snöandet tilltog hela tiden och på travrakan ville både amy och lissie svänga av flera gånger när det snöade rakt i ögonen. Va mest en runda för att komma ut och röra på oss än något annat.
Blev en runda på 4,6km och 60minuter. Red raka vägen upp på travbanan sen genom området bakom milan och förbi kenneth hem.

Lördag: ett tunt snötäcke uppepå isen och snö som ur i luften. Riktigt fint med pudersnö. Valde att rida mot Källan. Blev lite upp och ner redan från grusvägen. Underlaget va överraskande bra. En tjej som piggnade till mer och mer för varje gång vi ökade farten. Sen på vägen hem såg åkern bakom grishuset lite för inbjudande ut. red ut där och galopperade en bit innan hon fintade så jag hamnade på 3/4. Funderade på om jag orkar klättra tillbaka eller släppa, valde det sistnämnda. Landar mjukt i alla snö ställer mig upp och går mot en travande Lissie och säger prooo....då lägger hon av en rallystart och drar med turbon i hela vägen hem. Ser hut en boot släpper redan på åkern. Nr 2 hittar jag innan hon korsat över hedenvägen. Linda fångade upp henne.

SÖndag hade jag tänkt plocka fram släden för en tur nu när det äntligen va snö uppepå isen igen så man den kunde köra bra och kälkarna gå rakt. Men tordes inte ge mig ut utan boots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar