onsdag 15 mars 2017

Lissie v 10

Ingen ridning mitt på dagen den här veckan pga det varit så halt och inte kunnat rida utan boots. Varit dit och gett lunch några dagar. Kom snö både tisdag, onsdag och torsdag morgon. Först på torsdag började underlaget kännas ok på vägarna då det slog över till plusgrader och blev kramsnö. Precis vad som behövdes. Ända sedan förra veckans snöfall har det legat ett tunt täcke uppepå all hård is.

Torsdag verkning av sofia

Lördag: Blev inte som planerat så kortade ner turen jag hade planerat. Fick bli skoterleden till härrbret och sedan 1/2 vägen till masten innan jag vände och red samma väg tillbaka. Försökte hålla ett högt grundtempo hela vägen och jobba mycket. I början va det lite tuggummi men lossnade mer och mer. Vi försöker hitta ett bra distanstempo.
Barfota och det funkade med gränsfall och fick välja väg med omsorg. Sista barfota på ett tag troligen.
Blev 5,5km på 45min vilket ger ett snitt på 7,4km/h.

Söndag: Tog en slädtur med tanken att det kanske är blad de sista vi kan göra. Körde stigen rakt fram vid dalavatten, över ravinen mot heden och gjorde våran 5meters vändning. Kunde jogga en del. Följde efter folkes spår några gånger bla ut i gjup lössnö över småstockar. Stigen gick bra idag då jag tog höjd där vi körde emot förra gången. Blev lite isigt i nästsista backen men hon löste det väldigt bra.
släde halva heden, 4,4km och 55min 4,8km/h.

massa plusgrader hela veckan och snön har både sjunkigt och smält. vilken dag som helst är det halka av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar