söndag 19 februari 2017

Veckans träning, v 7

Förra veckan blev det en oplanerad vilovecka. Mådde inte så bra, brist på tid/ork och sedan någon kall morgon gjorde att det blev helt utan träning. Har verkligen ingen lust med stryka just nu heller.

måndag: märker att veckorna jag inleder med träning är bättre. Målsättning med dagens löprunda va 10km under 60min. Klarade det med liten marginal, fick slita för att hålla farten uppe. Får vara nöjd att jag genomförde träningen som planerat då jag fick slita.
Totalt: distans 10km, tid 59;43min, puls 167, pace 5:59

tisdag: Kanonväder så packade in multivagnen och åkte till japanska parken. Fina spår även om det är lite snö och lösa kanter. Fläckvist isigt och svårt att få i stavarna ordentligt. Åkte från japanska parken och en bit upp mot Hjortnäs. När klockan visade 4km så tog jag en paus innan vi vände hem samma väg. Siljan levererar verkligen idag.
Milla hade somnat i bilen och jag kunde bara lyfta över henne till vagnen och hon tittade till och pep lite men sen fortsatte hon sova och gjorde det hela turen fram till att jag tog av mig skidorna och pratade med lite folk.
totalt: distans 8km, tid 1:08t, pace 8:30

Onsdag: löpgrupp första för terminen. efter uppjoggen va det 4 x kompisintervaller vid tigera arena parkeringen. Sedan fortsatte vi jogga mot backen vid kajen mot elkedjan x 1 och en nerjogg. Ett kort pass idag, inte så ansträngande. Intervallerna va svåra pga halt underlag. '
Haft lite ont i hälen vänster fot, gissningsvis pga broddarna därför valde jag va utan. Termometern visade på -5 när jag åkte och -7 när jag kom hem. Klädde mig i underställ, vintertajts, martins lager 2 tröja och min didriksson jacka sen på med täckkjol, mössa och längdvantar.
Totalt: distans 3,67km, tid 22:44min, pace 6:12

Torsdag: skidor på Siljan med multivagnen, passade på när Milla skulle sova mitt på dagen. Hon somnade först bortanför sommarland men satt helt lugnt i vagnen ändå. Planen va att åka en mil, men när jag passerade 5km kändes hjortnäsbrygga nära och jag räknade ut att jag borde hinna. Så fortsatte dit. Sen påvägen hem vaknade Milla redan vid  kerstin och det blev några tuffa sista km med några stopp och tårar.
Totat: distans 13,5km, tid 1:45t, pace 7:52

Fredag: familjetur från japanska parken till orsanbaden. Hade kunnat köra hela vägen idag trotts skavsår. Kändes som jag flög fram. Stakade hela vägen. hade kommit lite regn i spåren som gjorde dem riktigt snabba. Hade ingen klocka med mig. Men det gick sjukt fort att staka.
Totalt: gissningsvis 3km på 25min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar