söndag 19 februari 2017

Lissie v 7

måndag: Blev en slädtur på 56min och 4,4km i finväder. Ingen annan i stallet så vi fick klara oss själva idag, vilket inte gjorde mig något nästan tvärtom. Glömde dock rigga släden helt med att ta bort plankorna, men det löste sig ändå. Folke har varit förbi och fixat nu igen så idag satt jag åter i kuskbocken. Klev i på 4e eller 5e försöket, satte för och fattade tömmarna då smög hon iväg. Lät henne gå en bit innan jag gjorde ny halt och satte mig då i släden. En bra taktik känns det som.
Körde första vänster sen stora även förbi garaget, höger mot heden, runt lilla öglan sen blev det lite kringelkrok innan vi kom tillbaka via garaget. Testade bla offroad och sen uppför den branta backen i skogen 1/2 till ravinen.
Första delen av turen kändes det som släden va helt hopplös, gick som en orm bakom henne och svår att korrigera. Sen blev det något bättre men fick fortsätta vara mkt noggrann hur jag styrde.

Onsdag: red till masten med Ida och Allan, blev 1,5t och 8,1 km.

Lördag: Blev åter en långtur, på förhand va det ingen pigg häst så tänkte inte att vi skulle f till en så lång och snabb runda. Följde i början blåa slingan för att sedan fortsätta på elinrundan. Väl tillbaka i västannor valde jag att rida till där travbanevägen startar pch sedan blåsa på hela vägen och svängde ner vid ristornet och skoterleden över ravinen hem. Travade långa sträckor men fick även till två längre galopper i skogen. La i turboväxeln på ett ställe samt att jag drev på över åkrarna. Va uppe i maxhastighet på ~31 km/h. Hon visade lite svacka på travbanan...blev inga långa galopper och efter skylten ville hon vända hemmåt. Men travade därifrån och fram över ravinen en bit. Travade då på långa tyglar 1,5-2km.
Totalt : 14.1km, 1:45t och medelhastighet 8km/h

Söndag: Skrittrunda med Tanja & Elin. Barfota, barbacka och hackamore. Blev 53min och 4km, Öglan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar