måndag 27 februari 2017

Lissie v 8

Tisdag: Igår kväll så spöregnade det ute och i morse va det nästan 1dm nysnö. Så bestämde mig för en slädtur. Som vädret varit några dagar känns det som det är få slädturer kvar för året. Satte för och hon gick i på första försöket, fick backa in en framhov bara. Hon fick köra med framboots bara då en skruv släppt på en bak. Körde första vänster sen över till högra stigen, skogen till garaget och sedan över bäcken och lilla rundan runt vid kenneth och tillbaka samma väg. Fick några små travsträckor också. På vissa ställen va det mkt tunt snötäcke och på andra ställen pulsade hon en bra bit över fotlederna. Väldigt blött och många vattenpölar att passera.
totalt: 65min och ca 5,5km, klockan tog en paus i räknandet en stund därför osäker på distansen.

fick stå kvar inne och vänta för sen åkte jag dit så max fick rida lite. ett varv på plan själv och ett tillsammans.

Blev bara 2 dagar denna vecka pga jag hade ont i knät i början av veckan och sedan kom en ny förkylning som ett slag. 

Söndag: Dubbelträning med först en slädtur och sedan lite tömkörning.
Några cm nysnö, barfota bak gick bra halkade 2 gånger lite grann. Gick i på första försöket lugnt och fint, Sofia höll i henne när jag satta mig i släden. Körde rakt fram i kurvan vid dalavatten sen över ravinen ut mot heden. Valde att köra en bit extra mot heden innan vi vände och körde via garaget hem. Blev totalt 51minuter och 4,3km. Travade lite mer än senaste gångerna både vid extrasträckan vid heden samt påväg mot garaget. Tyckte överlag att släden gick något bättre men fortf väldigt känslig i sidled. Gjorde en imponerande vändning, max 5meters tillbakavolt. Den nya vägen, rakt vid dalavatten, är trixig då det går upp och ner samtidigt som det svänger. Men det som skulle bli värst va ett träd som stod för nära innerkurva, så vi gick i den i höjd med kuskbocken och sedan fastnade baksätet tills det tippade. Lissie helt oberörd av vad som hände.
När vi kört klart kopplade vi loss och sedan gick jag och hämtade sidepull nosdelen och satte på. Vi tog oss runt tömkörning lite kringelkrok i skogen i 10min sedan körde vi precision på hög nivå i 5min. Vi gick lite serpentiner och runt träd sen in på lilla skogsplätten där vi körde dubbla 8or runt smågranar. Över förväntan bra. Stod nästan still och hon vände runt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar