torsdag 2 februari 2017

Lissie v 4

Tisdag: slädtur mitt på dagen. Ingen med och hjälpt mig sätta för idag. Gick i på 2a försöket och smög sedan iväg när jag tog tömmarna, ingen katastrof alls. Körde en delvis ny väg: Över ravinen - ut mot heden trt - över bäcken & uppför branta backen. Sedan avslutade vi med precition runt corallen och parkera vid sadelkammaren.
Totalt: 45min och 4,2km

Torsdag: en kvällspromenad genom byn med bootsen på. Inga problem att få på eller gå med dem, va svårare att få av dem. Blev ca 30min. Björn - Sofia- Skolan- AM- Björn.

Fredag: jag och barnen va dit och gav frukost + hämtade 3 spånbalar

Lördag: Första ridturen med boots på. Valde medvetet en väg som jag visste skulle vara isig. Grishuset - yttermoåkrarna - mysskogen - badplatsen. Framåt, pigg och samarbetsvillig. En bra runda där vi joggade en del och testade två korta galoppsträckor. Spökade sig lite över två stubbar. 
61min och 6,1km

Söndag: Red med Tanja barfota. Blev upp till asaklitt och vandringsleden hem. Mest skritt då hon red bettlöst för första gången. Halt i bilspåren uppför sen fläckvis sista biten hem, fick gå av och leda. Vi red i 1,10 men minst 10min promenad både innan och efter. Blev rädd för en fågel på travbanan och sprang iväg som en kanon. Vid bäckarna blev hon rädd för Dizel när han passerade och hon kickade när han passerade.
70min och 5,2km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar