torsdag 2 februari 2017

Milla 8-9månader

8 månadersdagen
En natt med mat vid 23 sen 04 vaknade hon vid 6 av att Max började prata inne hos sig. Lite gröt till frukost och sedan en äggvita. Ammade lite strax innan 9 för att sedan packa ner i vagnen. Protest bigg time men somnade direkt. Sov inte lång stund ~20min medans Max och jag lekte lite. Åkte sedan pulka och Milla kröp ur och iväg. Kom in och fortsatte susa runt lite på egen hand när jag fixade mat. Till lunch blev det som gårdagens middag: kokt lax, matvete, youghurt och morot. Riktigt smaskigt men tröttnade lite på slutet. Fyllde upp med amning. En lekstund i källaren innan vi hoppade i vagnen för sovning, Milla kastade in vis edshult. Sov ca 1:45t sen gnälligt hela dagen. 
Middag: makaroner, blodpudding, majs. 
Supertrött tjej somnade direkt jag la ner henne vid 1850. 

V 1) 

Torsdag: kände lite vasst i underkäken så första lilla antydan till en första tand. Badet va mkt bra fick prova dyka under vattnet. Lite sura miner men gick bra. Simmade lite med piggarna och gick hur bra som helst idag. Pappa kom förbi en snabbis. Sen en sväng till mitt jobb, kröp runt sär och skrattade. Inte rädd för någon. Fredag: sovit lite på dagen 40 + 1,5t. Lite gnälligt på EM. Orolig kväll
Helgen: bestämde oss att from fredag är set inge nattmat. Hon fick sista vid nattningen och sen inget förens vid 6. Blev en orolig kväll/natt med vaknade ofta och tog tid att somna om. Lördag va Milla med oss själv till Borlänge och julhandlade sov i bilen dit och hem + en stund där. Hon har skött sig suveränt. Provat äta pizzabröd, pommes. Skrattat åt dolk och sett mkt road ut. Ytterligare en natt med mkt vaket. Sovit i våran säng mestadels av tiden. Problemen börjar vid 22 tiden. 
Söndag blev en familjens dag. Klädde julgranen med Max, sen badhuset Max simmade 25m i stora poolen med ryggflyten bara. Milla övade både dyka och andra konster med pappa. Åkte lite kana oxkså. Sen brunch på Siljan med pankaka fest för båda. Provade brie oxh melon. 

V 2) 
Ätit dåligt idag, varit svårmatad och lite gnällig. Bara sovit 1,5t mitt på dagen. Max är nere på 1 t på dagis nu. Milla fixk turisk yoghurt+ hallon oxh sen en kiwi till mellis. Står upp på gåvagnens flak. Tis: en dålig natt med flera långa vakna perioder. Ätit bra men sovit en 30min och en 40min. Själv med pappa på kvällen pga mitt julbord. Hade gått jättebra , trött tjejer.! Tor: tand nr 2 visar sig som en vit liten prick. På badet va det full fart. Hoppade från kanten med puffar, ville i direkt. Simmade själv tillbaka. Dyka gick superbra. Simmar mer och mer själv. Bästa natten hittills. Fre: provat gå lite med gåvagnen med bra resultat men är lätt distraherad. Sovit totalt 3,5t, svår på kvällen. Lör: sov 2t på FM och 30min på EM. stod en längre stund utan stöd. Tand nr 2 har gått igenom nu. Bösta natten på länge, somnade 19, stoppa i nappen vid 22 sen vaknade först 4:30, mat och sen godmorgon 07. Sön: åkt pulka, Bob och spark. 

V3) 
Mån: feber
Tis: gåvagnen och borsta tänderna
Ons: vinka, ramla ur sängen
Tor: sista badet. Ville inte dyka men hoppa från kanten och åka på min rygg va jättekul
Fre: kinkigt. Sovit hela kvällen. 
Lör: sovit från 18:30-03, lite vatten & över hos mig sen sovstil 5:10. Mat, blöja innan vi gav upp och bytte sovrum. Efter 50min somnade vi om en timme. Leklandet
Sön : hi five med pappa 

V4 
Måndag
Tisdag: åkte till Hällefors. Vaken sen 5:30 men somnade ändå inget på FM alls. Så när vi satte oss i bilen 11:30 slocknade hon direkt och sov hela vägen tills Max hoppade ur bilen. Funkade något bättre än sist med alla men ännu inte helt ok. Va hos gammelmormor först. På kvällen gick det bra med mormor en lång stund. 
Onsdag: sov från 19-4:45 sen somnade PM en timme. FM va vi till Ulla pch Thure. Tveksam men accepterade ändå Ulla. Sov 13-16. Sen va hon med mormor och moster i 1,5 t hur bra som helst. Ingen panik till mamma heller. Lax, potatis och örtsås, äslakade båda barnen. Öppnade packet. Milla fick kläder, skor och lite badleksaker. Somnade runt 20 tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar