söndag 5 februari 2017

Lissie v 5

Onsdag: ridtur mitt på dan med dojor på. Blev en joggingtur till Heden runt rotstigen och sedan upp på travbanan. Höll ett högt grundtempo, övade övergångar mellan trav - kort trav. Först dragkamp sen på långa tyglar, gick förvånansvärt snabbt ändå. Galopp på travbanan höll lugnare tempo. Sedan skritt hem, ordentligt svett efteråt. Hoppsadel och pullarnosgrimma. riktigt bra pass.
Va ute i 60min och 6,88km

Torsdag:  Verkning och fixade bootstork

Lördag: Red förbi kenneth, hela travbanan till heden och hem via skjutbanan. Planen va full fart hela vägen och det höll nästan. Vi började med trav på långa tyglar till kenneth. Sista halvan av travbanan - heden blev det skritt i sällskap med grannarna och Lexi. Sen fart fröbi skjutbanan. Mkt pigg och allert ponny. Distansutrustning
Blev totalt 1:11min och 7,53km

Söndag:  Årets längsta runda i både tid och distans. Tyvärr inte med den avslutning som planerat. Började bra med att träna på trav på långa tyglar och sidvärsrörelse i kort trav. Vid en galopp laddade turbon i och på toppen av backen tappade hon greppet bak. Höger bakboots hade flugit av, långt in i skogen. Båda fästena hade gått sönder. Vi red tillbaka en bit och letade innan vi hittade den, så 30min gick till att leta boots. Sen tog vi oss hem i skritt därifrån.
Red ut på travbanan via vedlagret, via heden över till milbaneskogen, över sandgropen och lilla rundan vid ridskolan. Vid korset skoterleden - milbanan va det bootsen flög. Annars en trevlig tur och en positiv ponny. Distanssadel och vanliga tränset.
Blev totalt 1:55min och 12,32km

För ovanlighetensskull höll jag planen på vart jag skulle rida hela veckan, det blev lite lugnare tempo på lördagen och lite längre på söndagen bara.
En bra vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar