söndag 22 januari 2017

Veckans träning, v 3

måndag: Drog iväg på yoga efter att ha nattat milla. Länge sedan Yoga va en del av vardagen. Det kändes att jag blivit stelare och inte lika smidig. Värst va stumma vader, hjälp va svårt det va att sträva ner hälarna i hunden. Jag gillade passet även om det va svårt att slappna av. Bra balans mellan styrka, smidighet och balans.

onsdag: efter beslutsångest bestämde jag ändå att åka iväg på spinning efter att ha nattat milla. Cykelspinning med Göran Land, bygga för en kommande cykelsäsong ute. Upplägget blev lite positivt överaskande men kändes skrämmande på samma gång. Hur ska jag orka. Hade redan innan bestämt mig för att inte belasta för mkt utan ta det lugnt idag och känna in och bara väcka musklerna. Det gick ändå över förväntan, svackan va under 2min intervallerna men sen kämpade jag bra genom tempo intervallerna på 1 min och 30sek. Hade svårt att hitta en bra inställning på sadeln och det kändes dagen efter i vänster knä.
Upplägget va som följande;
Uppvärmning 6min
3 x 4/2
3 x 3/1,5
3 X 2/1
5 x 1/1
6 x 30/90sek
Nedvarvning 5min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar