söndag 8 januari 2017

Veckans träning, v 1

En del av det nya året är att jag ska försöka styrketräna mera. Sen vart jag ska börja har varit en tveksamhet. Men beslutade att sattsa på olgas böcker. 

Fredag:Första styrkepasset på ett tag. Bestämde mig för att följa Olgas bok Styrka för kvinnor steg 1. vilket motsvarar nedanstående;
Marklyft 3 x 5 15kg
Knäböj 3x5 15kg
Rodd m stång 3x5 15kg
Hantelpress 3x8 10kg
Axelpress 3x8 10kg
Dips 3x10st
Bicepscurls 3x8 10kg
Planka på bänk 3x1min
Analys: Blev för lätta vikter på övning 1 - 4 och för få rep. 

Fortsatte passet med att följa Olgas bok Mage & rumpa, nivå aktivera;
Sittande mussla 3x25
Statisk mussla 3x10st
Groda 3x 25st
Steg sidled 3x 25
Benresning på sida 3x 25
Monster Wall 3x 25
Sidoplanka m mussla 2 x 10
Curl up 2x12
Sidoplanka 3x 30sek
Röra gryta 3x12
Diagonala lyft 3x 12
Död insekt m väggstöd 2x12

 
Analys: Nr 3-5 rumpa rena döden klarade bara 1set

Lördag: Tog en löptur med amy på sen em innan det blev mörkt. Va ljust när vi gav oss iväg och -5 eller -6. När vi kom hem va det mörkt och -8. Tvekade lite om vägen men blev runt på yttermovägen. Klockan stejkade så hade enbart på svettigappen i telefonen som fick vara i jackfickan så va svårt att få en uppfattning om hur långt jag sprungit. Gissade att det skulle bli mellan 6,5-7,5km. Hade innan en känsla av att det skulle vara blytungt men det gick bättre än väntat. Började bra och kändes som jag höll ett bra tempo, fick ändå tänka att nu ska du hålla farten uppe, inte sakta ner. Efter sandtaget fick jag kämpa med just att hålla uppe tempot, dipparna kom och gick. Blev ändå lite förvånad att det inte blev längre. 
Totalt: Distans 6,7km, tid 41min, pace 6:07

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar