lördag 7 januari 2017

Lissie v 1

Årets första vecka...

bjöd på stora väderomslag,

Måndag & Tisdag va jag inte dit alls något.
Onsdag: hade frukostfodrin det blev att skotta en massa snö också då det från tis lunch till onsdag morgon kom nästan 3 dm nysnö. Packade alla påsar hö vi hade lediga, fyllde även 4kg i dem då det under kommande dygnet skulle bli under -20 grader.
 Eftersom jag inte hunnit ut i skogen något efter nyår och sett hur läget är med halkan va så tordes vi inte rida. Vi tog en promenad i närmaste skogen på kanske 20min. Va en mycket berör häst som gick och vände sig om fler gånger. Fick pulsa ordentligt i snön.
Torsdag: hade kvällsfodring men andra tog den. kallaste dygnet hittills, de fick mat 2 gånger extra och 3 påsar ist.
Fredag: va upp mitt på dagen då det va fortf kallt på morgonen. Valde ta en ridtur i byn, skrittade sofias nya stig och sen ner mot ridbanan och sedan våran vanliga lilla byrunda. Lite på tårna och orolig matte över underlaget. Blev ca 35 -40min. (bladsadel & rakt bett utan nosgrimma). Blev av med kvällsfodringen även idag.
Lördag: åkte upp runt lunch och började med att prova easybootsen, tror de passar men att det är svårt att få kardborren att räcka runt. Red ut med två alternativa vägar i tanken. Blev raka vägen upp på travbanan sen en bit upp mot masten innan jag vände ner och sen svängde in i höjd med kenneth men tog den övre vägen och sedan den närmaste vägen hem. Några släpp blev det, men över lag gick det jättebra. Travade på fint. Lite fundersam påväg bortåt då det gick både folk och häst bakom oss, från bommen och uppåt fick jag mana på. Sen låg hon på riktigt ordentligt travbanan på tillbaka vägen, svävade fram. Blev en tur på 55min (hoppsadel, tredelat & pullhar)
Söndag: blev inget stall idag pga bandy och besök på ikea. Hade gärna tagit en slädtur ist. 


Sammanfattning:
Onsdag - promenad (A, B)
fredag - skritt byn  (B,R)
lördag - ½ till masten (H,T)











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar