torsdag 5 januari 2017

Klassikerna nästa?

I går kväll i soffan efter ungarna hade somnat skulle jag kolla mailen. Slutade med att jag sitter och läser ett visst mail flera flera gånger...detta efter att martin sett rubriken och kommenterat. Har du vunnit en startplats? Jag bara nej det är vell bara nån reklam. Öppnar och läser gång på gång texten....



Va har JAG vunnit en startplats ? Hur gick det till?
Minns inte ens tävlingen och än mindre vad jag skulle ha skrivit för motivering... möjligen något med att komma iform efter graviditeter och gravid-/mammaträning och att jag ser träningen som min egentid.
Martin hävdar bestämt att vinner man en startplats måste man ställa upp. Jag kan vara beredd att hålla med. Synd att det inte va ett cykel/löpning/sim lopp istället. Sedan en tid tillbaka började jag landa i beslutet att inte köra någon skidåkning i vinter mer än för nöjets skull. Istället gå all in för de andra tre grenarna inkl styrketräning. Ge kroppen de första 3 månaderna av 2017 till att bygga en grund och ändra lite former och vikt.
Men det är vell klart att jag funderar på om jag hinner träna för det... med 5 veckor och 4 dagar till loppet. Jag har idag 8km i kroppen, två turer med skidvagnen bakom mig och en arg Milla.

så nu är frågan ska jag eller ska jag inte...

Ställer jag mig på startlinjen och klarar av att ta mig i mål...ja då finns det bara ett fokus för 2017, en svensk klassiker. Skidåkningen är verkligen min akilleshäl. Frågan är om det finns tillräckligt mycket jävlar annamma, pannben och vilja att genomföra detta.

2015 hade jag nästan 12 mil i kroppen för att genomföra halvvasan. Då va det armarna som gav upp strax efter 3 mil. Visste med mig redan då att 12mil va för lite, det dubbla hade varit en bättre uppladdning. Så vad skulle kunna vara rimligt på 4-5 veckor?
Gissningsvis skulle 30mil vara mer optimal uppladdning men det skulle göra ett veckosnitt på 7 mil/vecka och det är inte möjligt. Med tanke på snöläget finns det inte så bra träningsmöjligheter här hemma heller. I skrivandets stund är knappt källanspåren åkbara och länken långt ifrån färdig.

Vet i tusan hur jag ska göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar