torsdag 24 november 2016

Veckans träning, v 47

Måndag: äntligen tillbaka i poolen. Idag är det 229 dagar kvar till sommarens stora lopp, Vansbrosimmet 9/7 2017. Sist jag tränade simning va 3,5 dag innan Milla föddes. Måndag EM 750 meter och hon föddes fre morgon.
Som vanligt är det starten som va tuff. Första 3 varven fick jag stanna till och rätta till klämman & ta vatten. Va en hel del folk så fick kryssa lite mellan. Försökte hålla andningen bra och tänka på att hålla raka armar och ben. 
Totalt blev det 1000m eller 2 x 500m med 2 min paus mellan. Sista 500m kändes som det gick bra och de tveksamheter som fanns försvann. 
Men är långt till storform. 

Minibands - omvända höftlyft & snabba höftlyft 20+20 x 5

Onsdag: Efter lite beslutsångest slutade det med att jag tog med mig amy och sprang till stallet för att fodra lunch och sprang hem igen. Sprang samma väg som sist för att jag skulle kunna jämföra lite.
Totalt
Dit: Distans 3,7km,  Tid 22:14min, Puls 180, Pace 6:00 min/km
Hem: Distans 4,04km,  Tid 23:50min, Puls 181, Pace 5:54 min/km
 

Söndag: löpning i Hällefors och tog den kortare av rundorna jag hade tänkt för att det blåste kraftigt + att den långa innebar långa sträckor vid sjökanten. Halva Kronohagen - runt reningsverket - bas + göransvägen sen en knix runt Statoil. Första 5km gick toppenbra och förvånansvärt snabbt 29:02 trotts att målsättningen va 10km. Benen höll farten på egen hand. Efter jag Dick stanna och vänta på Amy kom jag inte tillbaka i tempot ordentligt. Sen blev det tungt uppför basvägen och sen göransvägen. Ordentlig motvind på det. Annars en bra runda. Hade kunnat pressa på ännu mer utan Amy. Men är nöjd. 
Totalt: distans 10km, tid 58:53min, puls 158, pace 5:53min/km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar