onsdag 30 november 2016

Träning v 48

Måndag: tvekade en stund om jag skulle springa och sedan vart. Bestämde ändå att ta mig upp till hökhöjden, osäker på hur långt det skulle bli. Lätta ben till hurtigtorpet och första km där. Sen börjar stigningen 1,5km uppför, gristungt men bet i. Sen nerför fick man hålla igen lite då det är brant och halt. Gamla 2,5 km banan dit, nya hem. Sen fortsatte jag in på 1,5km banan och sen runt lindholmstorpet påväg hem. Förvånansvärt pigga och snabba ben idag trotts gårdagen. Gick snabbare än väntat. Uppför brände ordentligt i vaderna, bra LL träning.
Totalt: distans 7,5km, tid 46:47min, puls 177, pace 6:14.

Onsdag: Löpgrupp sista före juluppehållet. Lämnade martin med en gråtande bebis och en trotsig 3åring. Tog bilen in till biblioteket. Vi va 7 personer + en peppande Jonna som sprang/ stuttsade vid sidan om. Vi tog uppvärmning från samlingsplats till botten av Hägergatan. Sedan va upplägget att vi skulle springa uppför Högergatan 10 gånger, backen är ca 200meter. På vägen dit tänkte jag att 5 gånger kan jag klara och sedan kanske ta 1-2 i taget men få hoppa över någon här och där. Redan efter 3 va jag illamående och efter 4 va jag beredd att ge upp och nästan yr. Kämpade mig till nr 5 sedan va det en i taget, nästa tar jag halva backen. Men det blev aldrig någon halva backen. Andra gick uppför ibland och det gav mig energi att orka springa i mitt lugna jämna tempo. Jag är klart långsamas men idag gjorde det inget, jag har ett starkt pannben istället och kunna övervinna känslan att jag ger upp är viktigare för mig. Sprang efter 10e rundan blev det fotografering och sedan nerjogg tillbaka.
Stängde aldrig av klockan utan lät den vara på även när vi gick nerför därav det höga snittet. Tror pulsbandet svajar.
Totalt: distans 5,34km, tid 41:41min, puls 154, pace 7:48

Fredag: Decemberutmaningen med pass 1 + minibandsutmaningen dag 2. Körde 12 rep i 3 cirklar. Fick ändra till mer vikter efter första cirkeln. Stång 15kg och kettlebell 8 kg. 
Övningarna: 
Utfall bakåt med stång
Enarmsrodd
Hantelpress
Clean and press med en arm
Armhävning
Sidoplanka
Mussla + sidobenlyft

Lördag: jogging på en gammal favorit, Noretrundan. Kände redan upp till rosen att benen va väldigt stumma och svårt stt springa. 
totalt: distans 5km, tid 29:53min, puls  167 pace 5:59 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar