fredag 18 november 2016

Veckans träning v 46

Måndag:  längdskidor i Granberget. Utgick från parkering C och körde ner mot utsikten men vände när jag åkt 2,5km och körde tillbaka. Väldigt glatta spår, kanske tom hade behövt klister. Va en gubbe som sa att han körde vallningsfritt. Milla i vagnen, fick stanna rätt så ofta. Banan va bättre än att köra uppe vid parkeringen men nu blev det längre ihållande uppför istf korta och branta.
Totalt: distans 5km, tid 45:54min, puls 152, pace 9:07 min/km


Fredag: kör en omstart av Olgas minibandsutmaning då hon i sin beskrivning skrivit att man inte ska göra veckans pass på typ 3 dagar utan en om dagen. Så idag 18/11 blir dag 1 för mig med Höftlyft + dynamiska höftlyft, 30 + 30 sek x 5 set. 

Löpning i mörker med Amy. Planen va att komma ut en sväng, hade en bana med flera alternativ på den. Sprang helt enligt plan. Mot moskogen, asfaltsvägen uppför/nedför vid källan, GA siljansnäsvägen-rönnvägen och ut på järnavägen. Sen samma väg tillbaka. Visste sen innan att denna sträckning har en tuff banprofil. Kändes ändå bra, ingen död känsla , visst lite stumma ben här och där. En bra grund träningsrunda tänker jag. 
Totalt: distans 7km, tid 43:32min, puls 158 pace 6:13. 

Lördag - dag 2 minibands 
Mussla + benlyft 15 + 15 x 5 brände fint vilj jag lova. 

Söndag  morgonlöptur med Amy. Tog samma runda som förra veckan, kringelkrok rundan. Kändes ovanligt lätt i början men mellan 2,5-4,5 va det tungt. Fick påminna mig att hålla farten. Efter Jonna försökte jag öka lite och eftervi kom över vägen ökade jag ytterligare lite. Fick på en bra slutspurt utan att känna mig död. 
Totalt : distans 6km, tid 35:20min, puls 161, pace 5:53


Minibands dag 3:  höftlyft med fotlyft 3x 10/ben och sen diagonala lyft 3x 10/ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar