torsdag 15 september 2016

Veckans träning, v24

Veckans plan:
Mån-löpning källan, tis-mamma, ons- ev löpgrupp, tor-mamma, lör-ev löpning, sön- ev cykling 

Tisdag: utanför lekparken. Körde cirkelträning i par x 2 varv. Axelpress, armhävning med klapp, springa trappen, triceps mot bänk och benböj, jägaren och springa. Jättejobbigt idag när man sovit dåligt. 

Onsdag: premiär för att vara med i Jonnas löpgrupp. Att lämna Martin 1745 med barnen va en chansning, va hemma igen till 19 och båda hade varit som ljus. Milla blev ledsen när hon såg mig, precis som hon då förstod att jag varit borta. 
Inledde med uppjogg 10min, från biblioteket via barkdals skolan till japanska parken. Väl där parintervaller ca 250m runt parken, 5 gånger var. Sjukt svårt att få upp snabb fart. Kände mig långsam i förhållande till många andra. Va två st som alltid pasaerade mig, höll rygg på en annan. Sen avslutade vi med ett varv uppför backen vid japanska parken och nerjogg tillbaka till biblioteket. 
Hade lite känningar i knät efter uppjoggen men inget resten av passet. 

Slog på och av klockan mellan löpning och vila. Ändå förvånad att jag inte hade högre maxpuls. 

Torsdag: sista omgången av mammaträning för denna 5veckors omgång. Redan klart att en ny börjar på tisdag, klart vi är med en sväng till. Sen får vi se vart vi är i utvecklingen. 
Idag va vi vid gammelgården, körde en del ute på parkeringen. Tex benlyft bakåt och åt sidan, superbra rumpträning. Sen utfall direkt benlyft sidan. Utfall snett bakåt.
Sedan tabata intervaller två och två. Den ena skjuter den andra framför sig, jobba 20sek vila 10sek och byt. Gjorde 8 gånger. Sen samma med kryp under /hoppa över som vi gjorde i torsdags. 

Söndag: inge sugen men övertalade mig själv att jag behövde en längre löparrunda innan nästa helg och inte för tätt inpå. Övervägde vart jag skulle springa då jag tänkte runt 12km. Bestämde mig för milbanan vilket varit en milstolp för mig att klara. 
Springa dit och hem + milbanan blev 13. Hade någon förhoppning på ett tempo runt 6:45 men ändrade det under tiden till att orka springa hela banan utan att gå. Jobbigast va de två första km och sedan mellan 5-6 samt 8-10. Är egentligen bara mellan 7-8 som banan är mer lättlöpt. Smalt, rötter och sand gjorde passet riktigt jobbigt. Är minst 5 backar som är så branta att det knappt går att springa uppför. Tryckte på sista km hem. 

Totalt: distans 13km, tid 1:30:56, puls 164, pace 7:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar