torsdag 15 september 2016

Lissie v 37

Onsdag: snälla svärmor är barnvakt så jag hinner rida. Eftersom jag har begränsar med tid så fick det bli en kort runda med fokus på lyhördhet. 
Red på sidepull hela tiden. Red runt punggattu. Genom skogen ut till travbanan tränade vi start och stopp med halter. Gick jättebra och efter några st stannade hon på minimala hjälper. Sen till Milan tränade vi övergångar skritt-trav. Gick ok, ville iväg. Vid Milan kändes det som drivet gick ur henne lite så smackade på och höll tempo hela vägen ist. Blev en fin joggrunda på 45min. 

Fredag: hade med Charlotta till stallet, hon red och jag tog MTBn. Gick bra och de såg ut att trivas tillsammans. Red mot Kenneth och hela travbanan sen ner vanliga vägen hem. Va ute ca 45min. 

Lördag: efter många bud så drog jag iväg själv och bestämde mig i sista minut för att sikta på 1,5t och rundan bortanför västannor. Passade på att rida på vägarna förbi Kenneth och via blåa bort till västannor innan jag fortsatte på Elins runda. Från badet tog jag asfalten till Smedby och fortsatte travbanan bort till vanliga vägen ner hemmåt. Blev exakt 1,5t. 
Det va många diskussioner, tröttnade lite på att det både va segt men framförallt trögavängt och flöt ut åt vägrenen. Inledde med fina övergångar skritt-trav till Kenneth. Sen va det mesta trögare. Renfällen gled bakåt på slutet och fick stanna och sadla om, passade på att betsla av och rida sidepull hemifrån travbanan. Sista vägen satt jag fast tyglarna pch red bara med sätet.

Söndag:  Charlotta va ut en sväng själv. 

Vikt 458kg denna veckan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar