måndag 15 augusti 2016

Veckans träning, v 19

Tisdag: kände mig osugen på stt cykla hela dagen men tillslut tog jag mig ändå i kragen och drog iväg en sväng. Valde den lite längre vägen vilket va skönt. Kändes som det flöt på allmänt väldigt bra. Inga direkta svackor och på alla plattare partier höll jag bra fart. Sa åt mig skälv att ta i mer uppför. Kände mig pigg och stark.
Sen körde jag fel på ett ställe och fick ett annat avslut än jag tänkte. Men men vad gör det, improviserade lite. 

Totalt: distans 21,5km, tid 1:01t, hastighet 21,15km/h. 

Fredag: ringde in farmor som barnvakt för att ge mig ut och cykla. Bestämde mig i bilen hem igår att jag ville ge backarna upp till norrlindberg en nytt försök innan söndagens lopp. 
Drog iväg vid 13 i hopp om att Milla skulle sova hela tiden. Med inställningen att hålla mig bättre än pace på 3 varje km på platten och sedan ta varje backe med mod, sitta ner och växla mycket. Gick bra till Torrberg ändå och även upp till Lindberg. En backe jag fick stå upp en kort kort bit. Det blåste ordentligt men märkte först av det uppe på toppen i norrlindberg. Va till bystugan på 44minoxh kändes som jag höll bra fart. Sen nedför och mera nedför innan man vände näsan och kom ner vid Siljan då kom vinden tillbaka. Det tog ytterligare en dimension från Laknäs bystuga, där va det en stark motvind hela vägen upp till Tällberg. Sen va det bara att kriga på in mot Leksand. Trodde länge på en sluttid runt 1:45 men fick inse vid sommarland att det inte kommer gå. Ändå nöjd med rundan och kändes mkt bättre denna gång. Visst lite ont i höger höft i perioder, men både rygg och knän va förskonade kanske hjälpte gelén en del. 

Totalt: distans 40km, tid 1:49:44min, puls 147, hastighet 21:87km/h

Söndag: motionslopp #Leksandsrundan70 med start kl 11:00.
 Totalt: distans 72km, tid 3:05:58, puls 156, hastighet 23:23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar