onsdag 6 juli 2016

Veckans träning, v 14

Måndag: löpning och intervaller stod på schemat. Enligt min plan ska jag springa 3 * 7min intervaller med aktiv vila 3min mellan, i ett tempo runt 165 i puls.
Jag hade funderat mkt på vart jag skulle springa och klurat ut en väg som inte borde vara så kuperad. Dessutom där jag vet ungefär hur långa avstånden är. 
Banan = från laxen förbi åkersjön och bort på åkern, vände vid tennisbanorna och samma väg tillbaka.

Repetition 1

1040 m 07:00 6:44 min/km
Repetition 2 1120 m 07:00 6:15 min/km
Repetition 3 1150 m 07:00 6:05 min/km


Onsdag:  cykling - leksandsrundan öst. Första gången jag cyklar denna runda och visste inte jättemycket om hur banprofilen är mer än det man vet om när man kör bil samma väg. Sammantaget va rundan tyngre än jag trodde, sedan va det kraftig motvind bitvis och byiga vindar. Så snitthastigheten sket sig helt. Mycket korta backar upp och ner genom byarna, där va det dessutom bitar med grus på flera ställen så jag fick sakta in.
Summering är jag besviken på hastigheten och lite tagen på sängen av allt upp och ner. Orken kändes så där in mot Rönnäs. Ingen toppenrunda kändes det som. Hade en dipp runt 16-19km, fram till insjön gick det jättebra sen kom motvinden.

Totalt: distans 30km, tid 1:19t, puls 138, snitthastighet 22,67km/t

Fredag: uppvärmning ett varv på cykelintervaller. Sen hem och köra styrkepass 1 för att avsluta med två varv på intervall banan med cykeln. 
Jobbigt men vilket superbra pass en sen fredagkväll, va klar runt 21:45

Lördag: styrkepass 2. Oj va jobbiga burpeesarna va. Fick inte till armhävning med lyft, körde vanlig armhävning 2*10min ist. 

Söndag: löpintervaller 3x7min med aktiv vila mellan. Kändes som jag höll ett jämnare tempo denna gång. Dock va Amy en bromskloss i intervall 2 + två vändningar där. 

Summering: fick till de fyra pass jag skulle, plus att jag fick en 3mils runda på cykel och ett intervallpass med cykeln så får vara nöjd med veckan. Har dessutom ridit 3 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar