söndag 24 juli 2016

Veckans träning, v16

Tisdag: ny vecka och nytt upplägg på intervallerna. Har lite sett fram emot att få testa max intervaller sen jag fick träningsupplägget, men hade aldrig drömt om att det va så här jobbigt. Nu kanske dagens uppladdning inte va den optimala med lång ridtur på FM och några timmar på stranden på EM innan löpning. Glömde dessutom ta med mig vatten vilket va oerhört korkat, va torr i halsen redan efter första.
Intervaller 4 x 5 min på maxfart med aktiv vila 2min mellan varje ivall. Redan under första ivallen kände jag att de där 2min vila kom välbehövligt. Under nästa kändes det som jag måste nog stanna och stå still under vilan ist, men kämpade på. Inför sista vilan va kroppen ordentligt sliten, och inte tal om när sista ivallen startade. Ett minus idag va att jag tog en för kort runda då jag fick vända på strandpromenaden för att få ihop sista minuten. Behöver en längre runda alt springa hela vägen hem vilket är en ting stigning på slutet. 
Är nöjd över farten jag höll och kan lova att idag fanns det inte mycket mer att ge. Jag höll verkligen det snabbaste tempot jag förmådde, visst hade Amy svårt att hänga med oxh kanske gått något fortare utan henne.

 Sträcka

Distans Tid Snitt
Repetition 1 930 m 05:00 5:23 min/km
Repetition 2 1020 m 05:00 4:54 min/km
Repetition 3 940 m 05:00 5:19 min/km
Repetition 4 930 m 05:00 5:23 min/km


Lördag: löpintervaller 4 x 5 min kl 9 på morgonen. Kände direkt att det inte fanns så mycket som svarade på ett högt tempo idag. Fick slita för varje meter, kollade klockan och såg dålig fart ändå va det såå svårt att öka farten. Hade vatten med mig denna gång, så gick en flaska i varje vila. Får vara nöjd att jag fick så jämna intervaller, bättre än förra gången men ett sämre totalvärde. Värmen har nog tagit mer på krafterna än jag trott, +19 ungefär kl 9 på morgonen. Sista vilan gick för fort och va nära att ta en extra minut där för att orka. Men körde på som planerat och fick ett sämre resultat sista interv.

Sträcka

Distans Tid Snitt
Repetition 1 920 m 05:00 5:26 min/km
Repetition 2 970 m 05:00 5:09 min/km
Repetition 3 970 m 05:00 5:09 min/km
Repetition 4 900 m 05:00 5:33 min/km








veckan blev inte som jag hade tänkt men vädret har varit runt +25 och inte så inbjudande att träna. istället har det blivit många timmar på stranden.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar