tisdag 19 juli 2016

Veckans träning v 15

Denna veckan blir träningen lite komprimerad pga vi varit på semster söndag-torsdag. Jag hade löparkläderna med mig men kom mig aldrig för att ta mig ut pga det va svårt att hitta en bra runda på minst 1km. 
Istället får jag köra på som tusan när jag kom hem från ledigheten, med vetskapen att jag inte hinner med allt denna veckan. 


Torsdag: intervallrunda med Amy. Som planerat tog jag en annan väg nu. Börjar vid edshult sen lisselbyvägen, över åkern, förbi hästarna, runt mot rondellen och ner vid rosen hem. Tror det va lite strul med Pulsbandet första km. Annars kändes det bra och som att jag fick ligga på mer bitvis mer än förra veckan. Blev också en ordentlig förbättring av intervall längden.

Sträcka

Distans Tid Snitt
Repetition 1 1110 m 07:00 6:18 min/km
Repetition 2 1190 m 07:00 5:53 min/km
Repetition 3 1130 m 07:00 6:12 min/km

Lördag: Leksandsrundan västra, fösta gången jag kör den rundan och va osäker på hur banprofilen skulle vara. Fick lite oväntat sällskap i form av Martin, farmor passade sovande barn. Det va en riktigt fin runda, synd bara att det är mycket trafik och inga väggrenar på vägarna. Första gången som man känt sig utsatt i trafiken. Signalerade till bilar två gånger pga rådjur över vägen en gång med två kid. Det blåste kraftigt och över bron fick jag kämpa för att hålla cykeln stadigt.

Totalt: Distans 30km, tid 1:15:45min, snitthastighet 24km/t.

Söndag: sista passet med långa löpintervaller, 3 x 7min. Hade ingen ork eller lust innan och första intervallen kändes tung och va lite lätt yr/illamående. Ivall 2 fortf inge power i benen men slet på ändå. Blev bättre ju längre jag höll på men det sista fattades. Ändå nöjd. 
Utvecklingen dessa två veckor med samma upplägg talar för sig själv. Från totaldistans på 3,3km i 6:21 fart till 3,5km i 5:59fart.

 Sträcka

Distans Tid Snitt
Repetition 1 1150 m 07:00 6:05 min/km
Repetition 2 1210 m 07:00 5:47 min/km
Repetition 3 1150 m 07:00 6:05 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar