söndag 24 juli 2016

Lissie v 29

Måndag: 4gången gillt, idag blev det Asaklitt ialla fall. Red upp till vändplanen sen ner och lite krok i skogen innan vi tog vägen ut till byn. Red genom byn på asfalten. Träffade på Sofia och stod och pratade innan vi gick sista biten hemmåt. Blev ridtur på 50min och lite promenad. Galopperade hela backen upp så när som några steg i skritt och byte av galopp. Drog mkt åt höger idag och visade lite ömhet i fötterna på gruset, va vell inte snällaste vägen så här efter verkning.

Tisdag: längre skrittur med Elin och Caspar, ca 1,20t. Red ut öglan till travbanan sen upp på stigarna ovan vägen, ner förbi Kenneth sen en bit bakvänt på blåa stigarna. Kändes som Lissie trampade på bra i skritten bitvis. Tog en kort travsträcka på banan, mellan två nedfarter. 

Onsdag: va dit och satte på täcket på sen EM. Max fick sitta på ett varv på stallplanen tillsammans med mig. 

Torsdag: Lissie hade lyckats få av sig grimman när jag kom till stallet. Av med täcket och på med korgen igen. 

Fredag:  varmt som tusan redan runt 10 tiden. Milla tog sovmorgon så jag kom iväg sent. Vi skrittade en liten runda på 20min i skogen. Barbacka i repgrimma. 

Linnea red på kvällen

Söndag: Ridtur med Elin och Caspar, ca 1,30t. Red ut vid ridanan och sen öglan upp på travbanan. Travade en längre sträcka på travbanan. Sen runt på vägen förbi kenneth, tillbaka upp på travbanan vid skylten och ner vid jakttornet. En kort galopp där. Sen lugnt hemåt.
Fick en välförtjänt dusch efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar