lördag 2 juli 2016

Träningsvecka 13

V 26
Är i Hällefors mån-fre 
Målet med veckan: minst 4 mil cykel, något löppass på längre distans och ev ett styrkepass. 


Tisdag: MTB tur
Banan- runt lygna, svängde av mot sommarstugorna (fick gå genom snår en bit) vägen mot milbanans myr- grusvägen till smaltorp- ut på 7,5km banan. 
Form- fram till sikfors gick det bra, kände mig pigg och höll ett bra tempo. Sen blev det tungt i backarna från campingen, lite bättre sen bort till myren. Varenda uppförsbacke på grusvägen va tung. Sen när vi drog ut på springspåret kändes det som cykeln va still. Flisunderlaget gjorde det mkt tungt. Branta backen i v delen höll jag på att krascha. Fick gå av och gå upp sista metrarna. Stängde av klockan oh glömde slå på den, gjorde det först vid källakullen. Efter den backen hade jag svårt att få fart igen, den tog mkt kraft. Kändes sen väldigt lätt ute på asfalten. 
Orkesmässigt kändes det som vi hållt på mkt mkt längre. Ska jag köra samma igen får det bli en liten annan sträckning så vi slipper bära cyklarna. Mest slut under passets gång än vad jag va väl hemma.
 Totalt: distans 20km, tiden 1:08:19t, puls 156, hastighet 17,5km/t.

Onsdag: MTB tur
Fick tipsat av stefan att köra in vid gäddsjön och upp mot sävsjön för att sedan svänga tillbaka till hällefors och in vid jordbroa för att komma fram vid gäddsjön igen. En fin runda
  totalt: distans 16km, tid 47 min, puls 152, hastighet 20,43km/t

Torsdag: MTB tur runt Sången. Hade ingen aning om hur banprofilen såg ut men gissade på en stigning mot Knuthöjden. Fick med mig Stefan som sällskap. Det va två jättebranta stigningar så fick verkligen kötta på för att ta mig upp. Kände tydligt hur huvudet ville mer än benen orkade, fanns ingen extraväxel.
  totalt: distans 17km, tid 51:39min, puls 146, hastighet 19,86 km/t

Lördag: Löpning runt Lisselby/källan typ.
Målsättningen va att föröska hålla en snittplus runt 165 då det va en nivå jag ofta låg på innan graviditeten. Karin har tipsat mig om att försöka springa på lägre hastighet och hålla nere pulsen. Det va svårare än jag trodde att hålla tempo efter pulsen då det ofta blev tempoändringar allt ifrån 5:22 till 7:20. Målsättningen va lägre puls och strunta i tiden. Distans längre än 5km men hade gärna sprungit längre än 6km, hade dock inte tid till det pga nattningar osv.
Fördelen va att direkt när jag slutade springa kände jag mig fräch och hade absolut kunnat fortsätta fler km än jag sprungit. Häftigt att känna sig så pigg ändå. Detta träningspass gav verkligen mersmak, hade velat sticka ut på en ny längre runda direkt.
Nu är min plan att springa samma runda med samma upplägg igen om en månad för att se om det går snabbare trotts jag har samma puls. 

Totalt: distans 6km, tid 41min, puls 155, pace 6:50


1,00 km
6:4911500:06:49  

2,00 km
6:3415600:13:22  

3,00 km
6:3616200:19:58  

4,00 km   6:4616600:26:45  

5,00 km   7:0416600:33:49  

6,00 km   7:13    168    00:41:01   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar