fredag 1 juli 2016

Hällefors resa

Första resan till Hällefors för Milla. Måndag - fredag och är nu 3 månader gammal.

Packade allt på söndag kväll sen in med allt i bilen på måndag morgon. Martin underhöll barnen så länge. Hade som mål att komma iväg till kl 9 och det gjorde jag. Gav Milla mat det sista jag gjorde sen på med Max dvd. Stannade vid Åkerö skola och stoppade tillbaka millas napp. Sen gick det smidigt till strax innan Vansbro då jag började höra något från baksätet, en mil utanför Vansbro fick jag stanna och ge henne mat. Sen drog vi vidare utan problem. Max kollade 3 varv på mammamu, jätteduktig. Började skruva lite på sig vid Lesjöfors men höll sig till vi va framme. 
Lunch och sova en timme på Max och 1,5 på Milla. sen va det full fart på EM. Milla somnade en liten stund i min famn vid 18 tiden. Satt nöjd i babysittern när vi åt. Max åt både tomat, lax, potatis och sås! Som det va helt normalt. Utan ett enda pip/gnäll/bråk och satt som ett ljus. Milla blev övertrött innan vi kom i säng och därför blev det skrik/tårar i 10min. 
Natten gick bra, vaknade vid 00:30 för mat sen nappen vid 03 för stt vara klarvaken vid 05. Fick mat och ny blöja sen la jag nestet hos mig i sängen. Somnade om och sen vaknade vi 0715. 

Tisdag: Milla sov mellan 9-11i vagnen. Max va i trädgården med mormor. Efter lunchen (som gårdagens middag) en promenad och sova i vagnen mellan 13-15 ungefär. Bus och lek på altanen innan middag. Egna köttbullar som han fått vara med och rulla, potatis och brunsås. Milla somnade på 10min strax efter 19 men vaknade till 2 gånger.

Onsdag: Vaknade för mat vid 1, 4 och sen va dagen igång vid 6. Somnade på vardagsrumsgolvet vid 7:30 så lyfte över henne i sängen då. Sov ända till 10 då hon fick mat innan jag drog ut med cykeln. Milla lekte med mormor och max under tiden. När jag kom tillbaka låg de på golvet på altanen och med lite hjälp av amy rullade hon från rygg till mage. Somnade igen vid 12.20 och sov i två timmar. Max åt köttbullar, potatis och brunsås utan problem till lunch. När de sov passade jag på att ligga på soffan en stund. Sen gick vi till Ulla och thure. Även där försökte Milla rulla runt flera gånger men fastnar på axeln, precis som max. Däremot sparkar hon med benen så hon glider uppåt, med huvudet före. Flera gånger hade hon sparkat sig av mattan. Somnade i Ullas famn en stund och sen påvägen hem sov hon i 30min. Myste med max i soffan en stund innan han gick och läste saga med stefan. Milla vaknade så hämtade henne ur vagnen då sträcker max ut armarna och säger Max ha milla. Inte i knät utan han skulle hålla henne i sin famn. Gick och la oss i sängen runt 20. max somnade med stefan på kvällen.

Torsdag:  Vaknade 1, 4, och sen morgon vid 5.40! Vaknade av fågelkvitter brevid mig. Efter en bajsblöjor och en spya va det bara att ta sig ett bad i handfatet och kicka igång dagen. slutade också med att Milla somnade på vardagsrumsmattan 7:20. Själv satt jag och läste till efter 8 då Max kom ner. De hade fått väcka honom. Milla sov i 2,5 t.  Drog iväg och cyklade vid 10 tiden. Milla hade precis fått mat och somnat om. Mamma och max skulle baka bullar. När jag kom hem va de i köket allihopa då milla vaknat bara vi hade åkt iväg. Iväg på lunch hos mormor och även där somnade milla på golvet liggandes på en filt. Max åt ugnspotatis, kyckling och sås. Em gick åt att plocka ihop, bada, grädda bullar. Va en trött tjej som tog en tupplur i min famn när jag satt i soffan. Sen på kvällen skedde katastrof på katasftrof. först läckte en blöja i soffan på altanen genom mina byxor, så vi in och tvätta oss och försökte natta. Efter en stunds oroligheter kommer en kaskadspya, ut med henne till mamma när jag tvättar babynästet, då sker nästa läckande blöja nu på mamma. Nästa bad i handfatet. Sen va det en mkt pigg tjej innan vi lyckades somna.

Fredag:  vaknade 2, 5 sedan fick vi sovmorgon till 7,15. packade iordning allt. Milla fick sova en stund mellan 9.30-11. Max hade de fått väcka även idag kl 8. Hade som mål att komma iväg till 12.30 men klockan blev 13 innan bilen rullade. Va en trött tjej som somnade direkt utan protester och max somnade i lesjöfors. Det va en ledsen kille som ville åka mommo i bilen och än mer när vi kom fram hemma, blöta ögon och tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar