torsdag 28 juli 2016

Lissie v 30

Tisdag: pkte upp en timme för att borta mm och en 20min promenad med Lissie och Amy i skogen. Provade nya huvudlaget och använda sidpull för att stanna och svänga. 

Onsdag: planen va från början stt visa Tanja lite nya ridvägar. Så blev det inte. Kom iväg alldeles för sent så fick snabba på/ korta av rundan.
Red bort till långa sandbacken vid gropen sen upp för den roliga delen på blåa, följde sen en av vägarna uppe på åsarna ner till asfaltsvägen. Ut på vägen och 10min trav/ skritt hemmåt. 
Blev 50min totalt med ett högt grundtempo. En pigg häst men farligt med bärplockare. Skrittade sista biten med sidepull. Förhållning, halter och övergång trav/skritt gick fint. 

Fredag: harvning av ridbanan är något jag skulle ha gjort för en vecka sedan men värmen då gjorde att jag avvaktat. Så idag tog jag tillfället i akt. Inte lika varmt och ändå kommit lite regn några dagar. 
Gick vägen ner till ridbanan, knöt fast henne så hon stod och åt. Kunde dra in skaklar och harv brevid henne och bara koppla på. Ledde en kort bit och gick ett halvt varv utan piggarna i. Sen började vi med 8 mönstret, utan att vara helt bestämda i hur omlottkörningen skulle vara. Avslutade 8orna när det kvarvarande va för litet och dålig form stt pricka in. Gick över till att släparva som Folke kallade det. Att köra upp och ner varannan längd på ridbanan för stt komma åt där 8orna missat. Slutade med att vi kört igenom hela ridbanan 2 gånger när vi va klara. Tog aktiv tid ca 25min. Tömkörde sedan hem över skogen. Totalt 1 timme från stallet och tillbaka dit. 

Avslutade med att tvätta man och svans något som va riktigt välbehövligt. 

Söndag: långritt med Elin och caspar på 1,55min. Mot kenneth över vägen och över Milan ut travbanan till heden och grusvägen hem. 
Skrittade på fint när hon är först, såsar om hon ät bakom. Fick länga ordentligt traven för att hålla jämna steg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar