lördag 18 juni 2016

Ny träningsplan

Denna veckan har jag varit igång och tränat i 12 veckor efter förlossningen. Fram till nu har allt fokus varit på att bygga upp kroppen igen och öka aktiviteten stegvis.
From nästa vecka har jag tänkt stegra upp träningen samt ha lite andra mål. 

Stora målet fram till nu blev att nå 5km i löpningen. 

Om jag nådde 5km på 3 månader ska jag kunna nå 15km på 5månader. 
Jag har bestämt mig för att köra halfa leksandsrundan, alltså 7mil 14/8. Sen är ju förhoppningen Lidingö15 24/9. Det sistnämnda blir en av om det funkar praktiskt med familjen + att jag tror mig kunna slå 1:40:15. 

Jag vill få en snabbare/starkare/slankare kropp. Och för att nå det har jag tagit hjälp av bästa PTn Karin. Vi hade ett kort kostsnack efter sista mammaträningen och bestämde någon dag senare för att träffas och gå igenom lite mer kost. Blev en mycket bra timme med sunda diskussioner. Är så himla nöjd med beslutet att fortsätta köra med Karin som PT istf PT online som jag hade tänkt. 

Vi hann gå igenom en hel del om kost samt fick med mig en del papper. Jag berättade lite hur jag hade tänkt lägga upp träningen i sommar. Så vi hamnade även i att fundera runt det. Slutade med ett upplägg även för styrketräning och löpning. 
Min tanke är att börja 4/7 och minst 4 veckor är planen. Sen ska vi utvärdera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar