söndag 6 mars 2016

Träning omstart

Det har blivit 3 veckors träningsuppehåll lite oplanerat.
Först blev jag däckad i förkylning som tog nästan en vecka att repa sig ifrån. Sedan va det sista veckan på jobbet och fortfarande lite snorig och hängig. Veckan därpå blev Max sjuk, min första vecka som föräldrarledig, så inge träning då heller.
Men from i helgen startade jag om min gravidträningen, nu i v 36 (35+1)

Första träningspasset efter uppehållet fick bli i söndags med lite lugn anpassad styrketräning. Följde träningspass 2 men tog bort två övningar; burpees samt korsutfall m axelpress. Blev ändå 30min svettig träning, kände att det blev en bra genomkörning för kroppen på lagom nivå. Höll plankorna i 20sek.

Måndag provade jag och Amy oss på att åka lite skidor på siljan. Med kanonväder kunde jag inte låta bli. Tog det försiktigt och lugnt men det visade sig gå riktigt bra. Amy har länge tyckt att jag går för långsamt på våra promenader men nu kunde hon springa brevid mig. En mycket lycklig hund det syntes lång väg. Vi åkte från stranden vid folkhögskolan ner till sundet, där vi går i med hästarna, sedan vände vi tillbaka. Swix röd gav fint fäste. På vissa ställen va stenar och sand framme annars fina spår.
Svårast va nog att hitta kläder som jag kunde ha. Fick bli overallbyxorna, martins fleecetröja och ullmaxvästen över.
Totalt: 20 minuters träning och 2,5km åkning.

Tisdag fortsatte vi på den inslagna vägen från igår och vallade på skidorna lite och gav oss ut i samma spår. Idag va vädret långt ifrån lika fint. Blåste en del påvägen söderut sedan när vi vände, denna gång vid ett vindskydd bortanför sundet, kämpade solen sig fram lite och blev behagligt.
Totalt: blev det 30minuters träning och 3,7km åkning.

Fredag: simmade 1000m vid 13tiden. mycket folk så svårt att få in en bra rytm, sen kändes det lite ringrostigt också. Fick in lite vatten i nästan mellanåt och fick akutandas. tog det mkt lugnt tempomässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar