söndag 6 mars 2016

Lissie v 9

Måndag: en ordentlig ridtur behövdes då tjejen va riktigt pigg igår. Planerade för att rida på FM i finvädret och så fixk det bli. Passade på att rida stora rundan mot ridskolan när jag inte hade någon tid att passa. Tog 1,30t men då skrittade jag mycket också. Första galopperna va lite trevande men på slutet av turen va någon taggad och ville växla upp så fort jag kortade tyglarna. Ett russ i en hage visade sig va mkt farlig. Fjant häst.

Vägde idag 490kg så inte gått upp ialla fall även om jag hoppas på nedgång. From nu får de 10kg /dag. 

Onsdag: idag blåste det iskalla vindar och tvekade lite mellan rida eller släde. Bestämde ändå mig för att rida då man kan anpassa sig lättare vart man rider då. Bestämde mig för att rida bort mot kolmilan och klättra i backarna där. Blev en bra runda med tre klättringsintervaller med 4, 5 och 4 backar. Lite slarvig med galoppfattningarna men vänster styrde vi upp påvägen hem.
Blev totalt 1,05t idag. Nu är det 30 dagar till BF och är så lycklig att fortfarande kunna rida så här, även om jag anpassar mig mycket både gällande tempo och säkerhet.



Torsdag: red Linnea en lugn runda

Söndag: Slädtur på 1 timme. Gick även idag superbra att sätta för, gick i skaklerna från sidan direkt och ett steg i taget framåt. Fick tom backa ett steg. Satte för men sen ville hon iväg innan tömmarna va i så fick ta hjälp med det. försökte tom bita linda för att komma iväg.
Körde första höger sen runt där som brukligt, höll även höger i delningen och fortsatte ut mot heden. Väl framme vid förlägningen valde jag att ta vänster istf mot heden, körde upp mot travbanan och runt lilla trekanten för att vända ner igen, förbi traktorn och den vägen neråt. Sen samma väg hem som i början. Provade många små trånga svängar som gick galant. Flera joggingperioder.
Sen en superbra parkering av släden. Så duktig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar