måndag 14 mars 2016

Fortsatt gravidträning

V 10 innebär v 37 (36+2- 37+1) i graviditeten och jag fortsätter försöka vara aktiv och variera träningen.

Onsdag: skidåkning på Siljan med Amy. Superfina nya spår, inge sand framme nu. Men några ställen va spåren blöta, gissar att det inte är lång tid kvar med spår på Siljan nu. 
Vi körde tills telefonen meddelade 2km åkta sedan vände vi och körde samma väg tillbaka. Det va något blåsigt påvägen mot sundet, det avtog dock vid knubbens. När vi kom mer mot Karlsarvet kom solen fram. Blev en bra runda som tog 36min. 

Fredag: simning på EM. Idag va det inte alls mkt folk. Dock hade jag glömt simmössan och det märktes, blev att ligga hår över glasögonen hela tiden. Körde 3 intervaller a 250meter, kändes jättebra och fick ett ok tempo även om jag inte tryckte på något alls. Märker att jag ofta slarvar med benen och genererar inte fart med dem så mkt som man borde. Blev 7min per intervall och sen ca 1,5min paus mellan. Mest för att få bort håret och ta lite vatten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar