söndag 31 januari 2016

Lissie v 4

Tisdag: ridtur på ca 1,10t vägarna över yttermoåkrarna. En bra ridtur i alla gångarten. Fick ett litet rådjursstopp pga en kråka.



Torsdag: Linnea red

Fredag: Linnea red med Linda som sällskap, upp en bit på vägen till masten. Hade galopperat en del uppför. 

Lördag: Skrittur på 1,05t, Yttermorundan + att vi fick ta stora vägen hem istället för via ridbanan pga stor frusen vattenpöl. Blev tidigt ett stopp för en liten grankvist som låg mitt på vägen, hemskt läskig. Lite tittitgt men inte konstigt när det blåste rätt ordentligt. Fladdrade i en plåt när vi kom till byn som hade kunnat sluta i katastrof, men lugnade sig. Riktig isgata bitvis. Försökte slita sig när jag skulle sätta på henne grimman efteråt. 



Söndag: omotiverad till tusen men tog oss ändå ut. Planen va från början att rida genom skjutbaneområdet, men hörde att de va där så ville inte chansa. Tänkte istället hitta en tur där inte många varit så snön fortfarande är kvar. Nästa tanke va små stigarna ovan travbanan, men gissade att bäckarna skulle vara översämmade.
Blev istället att jag följde vandringsleden från travbanan och sedan ut till vägen mot asaklitt. Sen öglan vid kenneth tillbaka. Blev ca 55min med mest skritt men lite av varje gångart. Blev lite taggad av att få öka farten, men anpassade sig sedan till lugnare tempo. Ville inte stå vid pallen när jag skulle av.
Fick byta en tåbrodd vänster fram. Men traktbrodden går inte att rubba. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar