onsdag 25 november 2015

Veckans träning

Onsdag: Simning på schemat då jag varit matt i kroppen och haft lite småkramper. Blev 2 * 500meter crawl och som vanligt lite strul innan jag kom in i det. Känns som jag mer och mer kan släppa fokus på andningen. 5 takt passar mig riktigt bra och tillsammans med näsklämman gör det susen. Enda nackdelen är att jag blir torr i munnen och hostig av att utblås. Så lite vatten på bassängkanten är bra. Drog på någon längd i fart och då kände jag genast av sidan om magen så drog ner hastigheten direkt och det släppte. Simma i behagligt tempo är det bästa utan att fundera på tider eller något annat. Nästan varje gång jag räknade blev det 5 andningar per längd.

Blev inge styrka pga mycket värk i kroppen den här veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar