onsdag 18 november 2015

Lissie v 46

Måndag: åkte upp mitt på dan för att harva ridbanan. Skrattar åt mig själv hur det måste se ut när jag går med barnvagn framför mig, med Lissie på släp i grimma och sele samt Amy som springer runt oss.
Själva harvningen tog 20 min och tror det blev det bästa resultatet hittills. Körde vänstra sidan först sen in på mittlinjen och fortsatte på vänstra sidan. Blev så några varv innan jag drog ett helvarv. Fortsatte sedan med ta högra sidan plus mitten av vänstra, fortsatt i vänster varv. Körde klart nästan allt innan jag gjorde en halv halvt igenom för att byta till höger varv och körde ett helvarv som avslut.


Tisdag: Ett missförstånd gjorde att det blev en lugn promenad, ridandes i repgrimma. Hade sällskap av Linda och Katina. Va ute i ca 50minuter.

Lördag: Red till Västannor och rund punggattu sen travbanan hemmåt och en sväng i skogen. Motorsågar i fullt arbete, hundar, människor och älgar. Pigg och väldigt allert va hon. Va med på allt. totalt 1,10t.

Söndag: återigen ett telefonsamtal med tråkiga nyheter. Liten har blivit biten i halsen, men Linda och Ida åkte dit. Själv stannade jag vid Folke en stund. Han hade en plan för att bygga in min släde lite mer och en liten öppning för lösning av större vagn. Måste bara få in lite pengar genom att sälja rockarden alt selen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar