tisdag 3 november 2015

kort simning

Passade igår på att simma en kortare sträcka (500m) när vi va i badhuset med Max på eftermiddagen. Grabbarna gick och gjorde sig i ordning och jag simmade mina 10 varv.


Tog en längd innan jag kom in i utandningen. Fokuserade ingenting på att hålla andningsrytmen vilket resulterade i massa strul. Tror jag blandade 3takt, 5 takt och 7 takt hej vilt vilket slutade i att jag fick stanna flera gånger och hämta andan. det gjorde mig mer andfådd och ibland paus både vid vändning och mitt under längden.
Ingen bra träning andningsmässigt, även om det blev bättre och bättre när jag försökte skärpa mig och tänka mer än att bara simma på tills all luft va slut.


känner att jag tekniskt tappar benen mycket, både att jag böjer men också att jag inte får så mycket fart från benen. Ska nog läsa på lite mer om det tekniska och försöka nöta in vissa saker igen.


500meter crawl på ca 14minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar