tisdag 3 november 2015

morgonjogg

Planerade i morse för en kort joggingrunda. Med facit från förra veckan runda tänkte jag springa samma slinga men inleda med att gå en bit innan jag drar igång, för att se om det ger mer fart. Gav vell med facit i hand inte riktigt den effekt jag hade tänkt, men Amy fick göra det hon ville innan vi drog iväg.


Banan: Började springa uppe vid lilla ängen sen sprang jag runt lilla skogsdungen vid cykeltunneln innan jag fortsatte in på lisselbyvägen över till Åkerövägen och lilla rundan förbi stallen och via rosen hem.


Totalt: distans 4km, tid 26:20, puls 138, pace 6:35


Formen: Kändes bra hela vägen inte alls så tung start som sist, men känns ju att jag har ett lägre grundtempo nu. Får ligga på för att springa snabbare än 6.40-6.30. Det rullar ändå på bra om jag inte kolla så mycket på tider och klockan. Än är nog inte sista löparrundan gjord.


Detaljer: 1) 6:54 - 89  2) 6:33 - 148  3) 6:36 - 160  4) 6:17 - 166

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar