fredag 16 oktober 2015

Ny start ...

gällande simningen är nu på tapeten.
I morse va jag till simhallen redan vid kl 7, löste ett nytt kort för 3 månader framöver med planen att simma minst 1dag/vecka.
Insåg att jag inte simmat sedan vansbrohalvsim och varför finns det nog ingen vettig förklaring till mer än att det bara inte blivit av. Har prioriterat att springa på morgonen istället för simning.
Men nu är det mörkt och kallt samt att jag inte har samma behov av att springa så mycket närmaste tiden. Så då tänker jag växla över träningen mer mot simning och även delvis anpassad styrketräning.


Dagens träning blev 2 * 500meter crawl
Första intervallen gick till en början lite trevande, försökte tänka på allt tekniskt med att använda hela benen i bentagen och framförallt hitta rytmen i andas. Blev både 5takt och 3takt. Men efter en stund kände jag mig mer andfådd än vanligt. Blev jobbigt att hinna andas ut och in på den korta tiden som blir vid 3takt. Största problemet va ändå allt folk som va i vägen. Vi va 3 fartsimmare men även en hel del myssimmare på den snabba banan. Vilket resulterade i krock 3 gånger och att någon skar av ens bana flera gånger i närheten av kanten.
Avslutade med en vätskepaus på 3 min innan nästa intervall
Andra intervallen bestämde jag mig för att nu måste jag göra rätt med andningen och fokusera på det. Vips så va det andfådda borta och det mesta flöt på mycket bättre. Sen vet jag inte riktigt vart 3takten försvann, blev mer 5takt och även lite blandning. Det blev nu även mindre och mindre med folk och på slutet va jag helt själv.


Kanske ska satsa på att simma mellan 7:30 - 8.00 framöver istället för då verkar det inte vara så populärt.
Tid: 0-500meter 13min - 3min paus - 500-1000meter 12min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar