onsdag 16 september 2015

veckans morgonträning

Onsdag: Vaknade självmant 5:42 och insåg att jag glömt slå på väckarklockan. Mörkt ute men ändå + 9 grader och uppehåll så fanns inga ursäkter att hoppa över löpningen. På med kläder och reflexer. Glömde telefonarmbandet så blev bara klocka idag utan pulsmätare, lite tröttmössa måste jag erkänna.


Banan: Planen va att inte springa så långt utan hålla bra fart. Sprang hemifrån upp till rosen och över till GA Åkerö. Följde Åkerövägen och sedan över till gamla Siljansnäsvägen tillbaka till Rosen och hem.


Totalt: distans 4,2km, tid 24:01, pace 5:43


Formen: Sprang på fint hela vägen, när jag kollade på klockan försökte jag trycka på om jag va över 6:00 annars fick benen sköta farten mycket själv. En period när det kändes tungt gick det i själva verket väldigt fort 5:20. Väl hemma och färdig va det ändå förvånande att det gått så pass fort utan att behöva anstränga sig eller trycka på allt för mycket.
Problem med klockan i starten som inte räknade distansen bara tiden, så fick lägga på de första 300m efteråt på distansen.


Detaljer: Splittiderna 5:43, 5:49, 5:44 och 5:32



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar