onsdag 16 september 2015

Prova på Yoga

Igår tisdag va det prova på pass hos Anna & Sarah. Jag hade siktet inställt på att gå sen en vecka tillbaka men samvetet slets lite mellan yoga och lissie. Vädret fick fälla avgörandet till yogans fördel.


Yin yoga va en ny upplevelse för mig, inte provat det eller liknande tidigare. Visste från början att det skulle vara en långsammare form av yoga och inte alls så utmanande och fysisk som de former jag provat tidigare.
Grundbulten i passet va att hålla varje position länge, 3-5 minuter och låta kroppen landa i positionen. Nästan varje rörelse kändes stor förändring efter en stund och att kroppen verkligen förändras i positionen över lång tid.


Några av positionerna vi höll va;


Happy baby
Kroppen åt Sidan höger
kroppen åt Sidan vänster
Bakåtlut
kors med benen höger upp och luta framåt
kors med benen vänster upp och luta framåt
som ett Y


Vi får se hur ofta det kommer vara med i min träning, men kan tänka mig utföra det speciellt längre fram i vinter när mycket av min andra träning blir för svår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar