tisdag 22 september 2015

Sista träningspasset

Bestämde mig igår för att idag skulle bli sista träningspasset innan loppet. Tänkte mig att en kortare runda med bra tempo. Hade ingen bra runda i huvudet så beslutade mig i morse för att det va dags för en runda jag inte springit på länge. Noret rundan har jag inte sprungit på jag vet inte när. Tidigare va den en regelbunden runda. Kanske lite längre än tänkt men ingen fara.




Formen: Kroppen kändes bra, inga problem att hålla fart. Planen va att hålla runt 6:00 tempo. Men inget gick så lätt som förra veckans morgonpass, vilket beror säkerligen på det tuffa passet igår kväll. Fick slita en del uppför kajenbacken.




Totalt: Distans 5km, tid 29:42min, puls 163, pace 5:56




Banan: Hemifrån upp till rosen, över bron förbi kyrkan och ner förbi sjukstugan. Längs järnvägen och ner på kajen, uppför backen över bron och hem.




Detaljer: 1) 5:57 - 146  2) 5:59 - 166  3) 5:50 - 164  4) 5:54 - 168  5) 6:02 - 173

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar